BISCOTTI

 


Biscotti

İnternette birbirine çok benzeyen bir çok biscotti tarifi var. Benimki de onlardan çok farklı olmamakla birlikte kendi ağız tadıma en uygun tarif. Hem şekeri, hem tadı hem pratik bir tarif olması nedeniyle beni benden alan bu biscotti tarifinin blogumda bulunmasını istedim


Malzemeler (1 Standart Fırın Tepsi İçin)

2 Adet Yumurta (Taze olmasını özellikle öneririm)

1/2 Çay Bardağı Eritilmiş Tereyağı (Çoğu tarifte 1/2 Su Bardağı ölçüsünde yer alıyor)

1 Su Bardağından 1 Parmak Eksik Toz Şeker

1 Paket Kabartma Tozu

1 Paket Vanilya

3,5 veya 4 Su Bardağı Un (3. Bardak Unu ekledikten sonra kontrollü olarak ele yapışmayacak kurabiye hamuru oluncaya kadar un ekleyin)

Biraz portakal kabuğu veya mandalina kabuğu rendesi (Benim eklediğim bir çay kaşığı miktarını geçmedi)


Ayrıca içine katmak için

Badem, Fındık, Kuru Üzüm.İncir, Dut Kurusu, Hurma, Kabak Çekirdeği, Antep Fıstığı.. (Hangisi varsa toplamda bir su bardağını kadar kuru yemiş ekledim ama şart değil ne kadar olursa)


Yapılışı

Öncelikle ebat olarak büyük olan kuru yemişi  (evde hurma ve incir vardı) küçük parçalara böldüm. Bunun haricinde diğer badem fındık üzüm gibi yemişleri ufalamanıza gerek yok. 

Yumurta ile şekeri çırpıp eritilmiş soğutulmuş tereyağını ekledim. Unu, kabartma tozu, mandalina kabuğu rendesi ve vanilyayı ekleyip ele yapışmaya bir kurabiye hamuru haline getirdim.

Tezgahın üzerinde elimle bastırarak hamuru yaydım. 

İçine kuru yemişi ekledim. Bir iki defa nazikçe katlayarak içinde incir ve hurmayı ezmemeye çalışarak  hamur ile kuru yemişin birbirine karıştırdım.


Hamuru ikiye bölüp , çapı 4-5 cm kalınlığında iki tane rulo yaptım. Üstüne hiç bir şey sürmeden Fırın tepsisine koyup 170 derece fırında  alt üst ayarda 25-30 dk pişirdim. İçinin piştiğinden emin olduğunuzda fırından çıkarabilirsiniz.


Sıcakken fırın tepsisinden ekmek kesme tahtası üzerine alıp keskin bir bıçak içe bir parmak genişliğinde dilimledim. Tekrar fırın tepsisine bu kez yatay olarak dizdim ve 150 derece fırında bir 20 dk daha kuruttum.


Burada püf noktalarını söyleyeyim

1. Yumurta kokusu en sevmediğim şey. Bunu engellemek için taze yumurta kullanın. Yumurta ve şekeri güzelce çırpın. Hamurun içine aroma verici portakal, limon kabuğu, mandalina kabuğu gibi kokusu sizi mutlu edecek ayrıntılar ekleyin.

2. Sıcak kurabiyeyi tutmanın kolay yolu temiz bir mutfak havlusunu üzerine atın 3. Mutlaka keskin bir bıçak kullanın. Ne yaparsanız yapın bir kaç parçası dağılıyor kenarı köşesi kırılıyor. Zamanla kesme konusunda daha usta olacağınızdan eminim ya da ben öyle oldum :)

4. Kırıntıları sakın atmayın hatta bir kaç tane dilimi daha kırıntı haline getirirseniz evde yaptığınız sütlü tatlıların üzerine kırıntı olarak serpebilirsiniz. Mükemmel oluyor.


Afiyet olsun



Popüler Yayınlar