Kestaneli Kumlu Pasta

 



Az malzeme ile hafif, nefis bir pasta tarifim var. Yapımı kolay. 30 cm lik bir fırın kabı için ideal bir ölçü. Sonuçta başarısız olma şansınız yok diyebilirim. Ben kestaneli yaptım ama siz içine muz, çilek, vişne gibi meyvelerle yapabilirsiniz. Ben evdeki malzemeleri değerlendirmeyi seviyorum. 


Malzemeler:

Kek İçin:

1 Adet Yumurta

2/3 Su Bardağı Şeker (1 Su bardağından 2 parmak kadar eksik)

1 Çay Bardağı Sıvı Yağ

1 Su Bardağı Un

1 Çay Bardağı Süt 

3 Dolu Çorba Kaşığı Kakao

1 Paket Kabartma Tozu 

1 Paket Vanilya


Kreması İçin:

Ben magnolia tatlı tarifimdeki kremayı kullandım. Bu ölçüler bu tatlı için gereğinden fazla ama kalanını dondurucuya koydum. Siz isterseniz yarım ölçü yapabilirsiniz ya da kalanı ile magnolia tatlısı olarak değerlendirebilirsiniz.

1 Litre Süt (5 Su Bardağı)

1 Adet Yumurta Sarısı

1 Çay Bardağı Şeker

2 Tepeleme Yemek Kaşığı Nişasta

3 Kaşık Un

1 Paket Vanilya

1 Paket (200 ml) Krema

1 Paket Bitter Çikolata (80 gramlık paket)

Bu kremanın içine 6-7 adet haşlanmış kestaneyi ufak parçalara bölüp kattım.


Yapılışı:

Malzeme listesi uzun gibi görünse de toplam 35 dk gibi bir süre içinde hem kremayı hem kek kısmını hazırlamış pişirdim ve ikisini buluşturmak için soğumasını bekledim. Yumurta ile şekeri mikser kabında çırptım. İçine süt ve yağı ekleyip çırpmaya devam ettim. Un, kakao, vanilya ve kabartma tozunu birlikte eleyerek sıvı karışıma ekledim. Bu kez spatula ile karıştırdım ve içine yağlı kağıt serdiğim 30 cm çapındaki fırın kabına döktüm. Çok özenle yapmanıza gerek yok. Bütün bu kez hamurunu hazırlama 5 dakikamı aldı.(Sonrasında mutfağı toplamanın çok daha uzun sürdüğü kesin) Fırına yerleştirip 25 dk kadar pişirdim. Az malzeme ile bulut gibi ama 2-3 parmak kalınlığında ince bir kek olacak. Siz kendi fırınınızın ayarını daha iyi bilirsiniz.  Kürdanı batırıp temiz çıkması yeterli. Fırında kekini uzun uzun bekletip, kurutmamaya dikkat edin.


Krema Kısmı:

Keki fırındayken tencere içine sütü, unu, nişastayı, yumurtayı ve şekeri koydum. Bu aşamada bir el çırpıcısı ile bütün malzemenin birbirine karıştırdım. Orta ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirdim. Ocağın altını kapatıp, içine bir paket kare bitter çikolata ekledim ve fırından keki çıkarttım. Muhallebi soğuyuncaya kadar çikolata içinde erimişti bile (Muhallebi ılıyınca desem olur çünkü bir 15-20 dk kadar bekledim) Kremayı ekleyip ipek gibi bir doku alıncaya kadar çırptım. İçine haşlamış olduğum kestaneleri ekleyip karıştırdım.


Şimdi hepsini buluşturma zamanı.

Fırın kabındaki uygun bir tabağa aldım. Kekin kabaran kısmını kestim. Üstüne kremayı döktüm. Kekin üzerinden kestiğim parçaları rondoda kırıntı haline getirip üzerine ektim.Elinize aldığınız kırıntıları krema kısmının üzerine yayıp, hafifçe bastırarak istediğiniz gibi şekil verebilirsiniz. .Üstüne süslemek için antep fıstığı ve bir kaç tane kestane kullandım.

Uzun uzun anlattım ama anlatırken bile çok keyif aldım. Tadını siz tahmin edin.

Şimdiden afiyet olsun.







Popüler Yayınlar