Kurutulmuş Domates Pesto Sos / Kahvaltılık Kuru Domates Sos


Ben çocukluğumda hiç ekmeğin üzerine sürülmüş domates salçası yemedim ama çocukluğumda hiç unutamadığım lezzetlerden biridir diyorsanız bu tarifi mutlaka ama mutlaka yapın. Kızartılmış ekşi maya ekmek üzerine az bir zeytinyağı (sadece tarifi biraz daha İtalyan işi bruschetta tarifine benzetmek için) sonra da bu kurutulmuş domates sosundan sürün ve keyfini çıkartın. Ben kendisini aslında makarna sosu olarak yaptım. Fakat gördüm ki makarnaya da sabah kahvaltılık olarak da, ekmek üstü lezzetler olarak da bir gideri var. 

100 Gr Kurutulmuş Domates 
2 Diş Sarımsak
1 Çay Bardağı Ceviz
1/2 Çay Zeytinyağı
1/2 Çay Bardağı Parmesan veya Eski Kaşar Rendesi
Tuz, karabiber, kekik (isteğe bağlı)

Kurutulmuş domatesleri sıcak su doldurduğunuz bir kaba alın ve 5 dk kadar bekletin. Çok fazla yumuşatmanıza gerek yok. Biraz yumuşadıktan sonra çıkartıp kurulayın. Tarifte verilen tüm malzeme ile birlikte domatesleri mutfak robotuna koyun ve bir sos kıvamına gelinceye kadar robotu çalıştırın. Ben tamamen püre haline getirmedim açıkçası. Nasıl tarif etsem ince pul biber kıvamına gelince bıraktım. Tadında değişiklik olmasa da makarna da görüntüsü çok estetik oldu. İşte bu kadar kolay bir lezzet ve kesinlikle denemeye değer.

Afiyet olsun.

Popüler Yayınlar