İnce Galetalar / Thin Crackers


Son haftalarda benim favori tarifim oldu. Her hafta yapar oldum. Yapımı kolay, uzun süre saklanabilen çok leziz bir atıştırmalık. Güzel bir yanı da hamuru buzdolabında 3 gün kadar bekletip sonra pişirdiğim de bile yine aynı sonucu aldım. Kesinlikle tavsiye edeceğim bir tarif.

Malzemeler
3 Su bardağı Un
1/2 Su Bardağı Eritilmiş Tereyağı Zeytinyağı karışımı
2/3 Su Bardağı Su
1 Çorba Kaşığı Şeker
1 Silme Tatlı Kaşığı Tuz


Üzeri İçin:
1 Adet Yumurta
Ay Çekirdeği, Çörek Otu, Susam, Keten Tohumu, Haşhaş.. Siz ne tercih ederseniz (Ben ay çekirdekli yaptım bu kez)
Yapılışı: 
Aslında beyaz unu tam buğday unu, kepekli un, çavdar unu gibi karışımlarla da kullanabilirsiniz. Ben bugün yaptığım tarifi yazıyorum. Un, tuz ve şekeri karıştırıp içine yağı ve suyu da ekleyerek ele yapışmayan orta sert bir hamur yoğuruyoruz. Her un farklı olabiliyor o yüzden siz 2,5 bardak un ile işe başlayın gerekirse üzerine ilave edersiniz. İkinci tavsiyem de hep aynı bardağı ölçü olarak kullanmanız. Hamuru yoğurup bir kapaklı kaba koyup 30 dk kadar buzdolabına dinlendirdim. Sonrasında fırın tepsim ölçüsünde iki adet yağlı kağıt kestim. Hamurun yarısını bu iki kağıdın arasına koyup merdane ile mümkün olduğunca incelttim. (Hamur yırtılmıyor yapışmıyor hiç merak etmeyin. İnceltebildiğiniz kadar inceltin). Üstteki yağlı kağıdı alıp, bir bıçak (veya rulo kesici de olur) yardımı ile kare şeklinde kestim. Üstüne çırpılmış yumurtayı sürüp ve ay çekirdeklerini serpiştirdim. Yağlı kağıdı fırın tepsisine yerleştirdim ve önceden ısıtılmış 190 derece alt üst ayar fırında kızarıncaya kadar pişirin. Benim fırınımda 15 dk içinde pişmişti bile :) 
Hamurun ikinci yarısı için de aynı işlemi yaptım. Öyle leziz oluyor ki ilk tepsi neredeyse fırından çıkar çıkmaz bitiyor. İkinci tepsi sunum için kalıyor.
Şimdiden afiyet olsun diyorum
Sevgiler


Popüler Yayınlar