Kuru Yemişli ve Yulaflı Enerji Barı



Yulaf ezmesini bir şekilde hayatınıza dahil etmeye karar verdiyseniz. Sağlıklı atıştırmalık olarak yanınızda her daim bulundurmak istiyorsanız. En azından bir kez olsun denemek istiyorsanız bu tarifi mutlaka yapın derim. Tarifin güzel yanı tamamen sizin damak tadınıza göre seçimlerinize göre istediğiniz malzemeyi ekleyip çıkartabilirsiniz veya miktarları ile oynayabilirsiniz. Ben yaptığım şekli ile tarifin vereyim gerisi size kalmış

Malzemeler
25x20 kare fırın kabım vardı bunu ölçü alarak

2 Su bardağı Yulaf Ezmesi
1/3 Su Bardağı Kabukları Soyulmuş Fıstık
1/3 Su Bardağı Çiğ Fındık ve Antep Fıstığı Karışımı
1/3 Su Bardağı Çiğ Badem
1/3 Su Bardağı Siyah Kuru Üzüm / Turna Yemişi  Karışımı
5-6 Adet Gün Kurusu Kayısı
1 Çorba Kaşığı Pekmez
1/2 Su Bardağı Bal
2 Çorba Kaşığı Hindistan Cevizi Tozu
1/3 Su Bardağı Hindistan Cevizi Yağı (4 Çorba kaşığı kadar) yoksa Zeytinyağı, fındık yağı gibi diğer yağlarda kullanabilirsiniz.

Yapılışı:
En başta söylediğim gibi bu  malzemeleri evde olanlara göre ayarlayabilirsiniz. Mesela içindeki pekmez miktarını arttırıp azaltmak tadında çok fark yaratıyor. İçine çikolata parçacıkları ekleyebilirsiniz. Kuru yemişleri mutfak robotunda çok az parçaladım. Kayısıları minik minik doğradım. Derin bir kaseye bal, pekmez ve yağı bir kaseye döküp karıştırdım. Üstüne kalan bütün malzemeyi ekledim ve karıştırdım. Yağlı kağıt serdiğim fırın kabının içine döküp, bir kaşık yardımı ile eşit şekilde yayılmasını sağladım. 180 Derece fırında 20 dakika kadar pişirdim. Fırından çıkarttıktan sonra ilk sıcaklığı geçer geçmez eşit dilimlere böldüm. İşte bu kadar basit ama bir kez yapınca her daim dolabımda olsun diyeceğiniz bir tarif.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar