Mayonezli Mini Çörekler MUTLAKA YAPIN!!!




Çok sevdiğim bir arkadaşımın evinde yediğim ve mutlaka tarifini almalıyım dediğim bu poğaçaları, ben de  sizinle paylaşmak istedim. Çünkü bir kez tadını alınca bütün bir tabağı yemeye kalkabileceğiniz kadar lezzetliler. Üstelik çok pratik olduğunu söylemeliyim. Tarifin aslı Sahrap Soysal'a ait. tarife neredeyse birebir uyduğumu söyleyebilirim. Bu tarifte zeytinyağı yerine daha az aromatik bir yağ kullanmanızı öneririm. Çünkü tereyağ işin içine girince hem tereyağ , zeytinyağı kokusu birbirini bütünleşmiyor. Eğer ayçiçek yapı kullanırsanız mis gibi tereyağı kokan çörekleriniz oluyor. Bu da benden minik bir ek olsun.

Malzemeler:

2 Çorba Kaşığı Mayonez   
1 Çay Bardağı Eritilmiş SoğutulmuşTereyağı    
1 Çay Bardağı Sıvıyağ (tavsiyem zeytinyağ yerine ayçiçek yağı kullanmanız yönünde)
1/2 Su Bardağı Yoğurt 
1 Tepeleme Dolu Çay Kaşığı Karbonat
1 Paket Kabartma Tozu
2 Çay Kaşığı Tuz
1 Yemek Kaşığı Toz Şeker
1 Adet Yumurtanın Akı (Sarısını dışına süreceğiz)
3,5-4 Su bardağı un
İçine:150-200 gr Beyaz Peynir  
Üzeri için; 1 Adet Yumurta Sarısı, Çörekotu ve Susam

Yapılışı:

Bu kısmınını aynen Sahrap Soysal'ın tarifinden aktarıyorum. Yoğurt, kabartma tozu, karbonat, tuz ve toz şekeri bir kaba koyup çatalla iyice çırptım. Çırptıkça köpürmeye başlıyor. Sonrasında yumurta akı, mayonez ve yağları ekleyip, 2 dakika kadar çatalla çırpmaya devam ettim
Unun önce 3 bardak kısmını sıvı karışıma kattım. Sonra yaklaşık bir bardak kadar ekleyerek çok yumuşak bir hamur yaptım.
Hamurdan küçük mandalina kadar parçalar koparıp ortasını elimle çukur yapıp içine ezilmiş beyaz peynirden koydum. Hamurun uçlarını birleştirip elimin içinde yuvarlayarak top haline getirdim. Üstüne bastırmadan yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp,çörekotu ve susamı serptim. 180 derece alt üst ayar fırında nar gibi oluncaya kadar pişirdim. Benim fırınımda  35 yeterli oldu. 

Afiyet olsun.



Popüler Yayınlar