Çikolatalı Puding Dolgulu "Flauti" Poğaçalar / CHOCOLATE FILLED "FLAUTI" DOUGH ROLLS



Uzun bir aradan sonra yine nefis bir tarif ile buradayım. Öncelikle söylemem gerekirse bu verdiğim poğaça hamuru ölçüsü mükemmel. Tatlı / tuzlu hangi tarife uyarlarsanız uyarlayın sonucundan memnun kalacağınızı söyleyebilirim. Ne sert, ne lastik gibii.. Tek tanımlayabileceğim sıfat pamuk gibi :)

Sadece tuzlu poğaçalarda içindeki şeker miktarını bir çorba kaşığı ile sınırlı tutmanızı öneririm.

Malzemeler
2 Adet Yumurta (1 tanesinin sarısını kenara ayırın)
1/2 Su Bardağı Ilık su 1/2 Su Bardağı Süt 1/2 Su Bardağı Sıvı yağ (mümkünse ayçiçek yağı) 2 Yemek Kaşığı Yoğurt 1 paket instant maya) 3 Yemek Kaşığı Şeker 1 Silme Tatlı Kaşığı Tuz 75 gr Yumuşak Tereyağ 4 - 5 Su Bardağı Un

Puding Dolgusu için:
1 Paket Çikolatalı Puding
1 Su Bardağı Süt
1 Çorba Kaşığı Tereyağ

Üzeri için Pudra Şekeri

Yapılışı:
Öncelikle hamuru için parmak yakmayacak ılık ölçüde su ve sütü yoğurma kabına alıp üzerine şeker ve mayayı döküp kaşık ile bir karıştırdım. Bir beş dakika kadar kadar bıraktım. Aslında instant mayada ön mayalama işlemine gerek yok biliyorum ama yine de mayanın kabaracağından emin olmak istedim. Bir beş dakika kadar sonra içine yumurta, sıvı yağ ve tuzu ekledim. Unun ilk 4 bardağını bu karışımın üzerine döküp önce spatula ile karıştırdım ve arkasından yoğurmaya başladım. Hamur bir 5 dakika içinde kendini topluyor ve ele hiç yapışmayan bir kıvam alıyor. Gerekirse un ekleyin ama benim için 4,5 bardak un yeterli geldi. Sonrasında tereyağını da ekleyerek katlaya katlaya yoğurmaya devam ettim. Hamur o kadar güzel oldu ki yoğurmaktan vazgeçip hamur ile oynama aşamasına geldim. Ağzını kapatıp daha önce minimum seviyesinde 5 dakika kadar ısıttığım el yakmayacak bir ısıda olan fırının içine mayalanmaya bıraktım. Yaklaşık 30-35 dakika sonrasında hamur iki katına çıkmıştı.

İç Dolgusu:
Hamur mayalanırken pudingi üzerinde yazan tarife göre ama yarısı kadar süt ile pişirdim. Oldukça kıvamlı bir puding oldu. Altını kapattıktan sonra tencereye tereyağını ekleyip biraz çırptım. Soğumaya bıraktım.

Hamuru mermer tezgahın üzerine alıp önce havasını aldım ve arkasından mandalina ölçüsünde bezeler yaptım. Tam 22 tane beze oldu.

Şekil Verme
Çok az un serptiğim tezgahta bu bezelerden birini alıp bir karış uzunluğunda dikdörtgen biçiminde açtım. Hamuru gözünün ile iki eşit parça olara düşünün ilk parça içine soğumuş çikolatalı pudingten 1 tatlı kaşığı kadar koyun ve katlayın. Puding dolgulu ilk kısmını dışarı akmasını engellemek amacı ile parmağınız ile kenarlarına bastırarak kapatın. Kalan kısıma bir bıçak ile şerit şeklinde çizikler atın Hamuru bu şeritlerin üzerine doğru yuvarlayın ve elinizde açılmaması için birleşme yerlerini açılmaması için bastırın birleşme yeri alta gelecek şekilde tepsiye dizin.
Tepsi mayası için yine ılık fırında yarım saat kadar beklettikten sonra üstüne yumurta sarısını iki kaşık süt ile karıştırıp açtım. Fırça ile yumurtayı poğaçaların üzerine sürüp turbo ayar 200 derece ısıttığım fırında yarım saat kadar pişirdim.
Fırından çıktıktan sonra ılıkken üzerine pudra şekeri serpip, servis yaptım. Sonuç mükemmel oldu
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar