Yumurtalı Kızarmış Pilav / Egg Fried Rice


Çin yemeklerini çok severim ama kızarmış pilavı ayrı severim. Yumurta ve pilav aynı başlıkta görünce çoğu insan ön yargı ile yaklaşıyor ama şimdiye kadar bu pilavı beğenmeyen kimseye rastlamadım desem yeridir. Biraz yeni damak lezzetlerine açıksanız bu pilav evinizde her daim yer bulacaktır.

Malzemeler:

1 Su bardağı Pirinç (ben O kadar alıştım ki her pirinç türü ile yapabiliyorum o yüzden siz de evdeki pilavlık pirinç ile deneyebilirisiz)
2 Adet Yumurta
3 Dilim Hindi Füme Eti (60 gr kadar)
1 Büyük Boy Kırmızı Biber
4 Adet Yeşil Soğan
Damak tadınıza göre Soya Sosu

Yapılışı:
Pirinci aynı bardak ölçücü ile 1,5 su bardağı sıcak su ve 1/2 tatlı kaşığı tuz ile haşlayın. Pirinç piştikten sonra üstüne bir havlu kağıt koyup tencerenin ağzını tekrar kapatıyorum ki nemini alsın. Diğer tarafta tavanın içinde 3 kaşık kadar zeytinyağ koyuyorum. Aslında susam yağı ile yapıldığında daha güzel oluyor ama inanın zeytinyağ da gayet güzel sonuç veriyor. İnce kıyılmış yeşil soğanları ve minik küpler halinde doğradığım kırmızı biberleri hafifçe kavuruyorum. Üstüne minik kare doğradığım hindi füme etini ekliyorum bir dakika kadar karıştırıp bu malzemeyi tavanın kenarına itip iki adet çırpılmış yumurtayı tavaya döküyorum. Yumurta pişmeye başlayınca spatula ile elimden geldiğince minik parçalara ayırıyorum ve tavadaki soğan,biber ve hindi eti ile iyice karışmasını sağlıyorum. Sonra üstüne haşlanmış pirinci ilave edip kavurmaya devam ediyorum. Çok ezmeden pirinci fazla hırpalamadan bir 3-4 dakika daha tavada sotelemeye devam ediyorum.
En son minik kaselere koyduğum soya sosu ile servis yapıyorum.Damak tadınıza göre sosu pilavın üstüne döküp yiyebilirsiniz. Soya sosu tuzlu olduğu için attığınız tuz miktarına dikkat edin. 

Afiyet olsun,


Popüler Yayınlar