Vişneli Pankek


Eveet hafta sonu kahvaltısına en çok yakışan yiyeceklerden birinde sıra. Ben hafif, yumuşacık ve kabaran pankekleri seviyorum. Bu kez o nefis pankeklerin içine reçel yapmak için aldığım vişnelerden kattım. Yaptığım bu tarifi istisnasız her defasında güzel tutar. Vişneler ise bu kez olaya renk kattı 

Malzemeler:

2 Adet Yumurta
2 Yemek Kaşığı Şeker
1 Su Bardağı Süt
1 Yemek Kaşığı Sirke
2 Su Bardağı Un
1/2 Paket kabartma tozu
1 Paket Vanilya
1 avuç kadar vişne 

Servis yapmak için vişne reçeli,
Yapılışı:

İlk önce sütün içine sirkeyi katıp bir on dakika kadar bekletiyorum. Kuru malzemelerin hepsini yani un, kabartma tozu ve vanilyayı bir kapta eleyerek karıştırıyorum. Başka bir kabın içinde yumurta ve şekeri çırpıyorum. İçine sirke kattığım bekleyen sütü bu yumurtalara ekleyip çırpıyorum. Unu katıp karıştırıyorum. Unu kattıktan sonra mümkün olduğunda az çırpıyorum. Kıvamı boza gibi olacak. Eğer gerekirse biraz daha un katılabilir. Diğer tarafta vişnelerin çekirdeklerini çıkartıp bıçak ile bir kaç parçaya böldüm. Yapışmaz bir tavanın içine bir tatlı kaşığı koyup bir peçete yardımı ile iyice yediriyorum.Orta ateşte tavayı kızdırıp, bir kaşık pankek hamurundan döküyorum. benim tavamda 4 tane pankek aynı anda pişebiliyor. Üstüne ezmeden bir kaç tane vişne parçası serpiştiriyorum. Pankeklerin altı hafif kızarıp altı üst çeviriyorum. Pişenleri yağlı kağıt serdiğim bir fırın tepsisinin içine alıp, bütün pankeklerin pişmesi bitinceye kadar ya da sofraya getirinceye kadar diyelim elimi yakmayacak kadar ılık ayarda açtığım fırında bekletiyorum. Unutmayın pankeklerin yapıldıktan sonra bekleyen bir yiyecek türü değil. Yapılır yapılmaz yenmesi gerekmekte. Ufak bir pif noktası hamur karışımına  eritilmiş tereyağ veya zeytinyağ koyabilirsiniz ama yapmamanızı öneririm. 1. Rengi daha koyu oluyor 2. Gereksiz yere fazla kalori alıyorsunuz.

Yanında vişne reçeli koyarak sofraya getirdiğinizde işte o zaman kahvaltınız bir ziyafete dönecek. Şimdiden garanti veriyorum.

Afiyet olsun 



Popüler Yayınlar