Çikolatalı Ekmek Pudingi


Evde kalmış bayat ekmekleri nefis bir tatlıya dönüştürebilirsiniz. Ben bu geleneksel İngiliz tatlısını yine bir İngiliz şef Nigella Lawson'un tarifinden yararlanarak yaptım. Ama işin içine çikolata girince ve  evde bir türlü bitmek bilmeyen dev gibi bir paskalya çöreği olunca, tarif boyut değiştirip tamamen farklı bir hale geldi. O dev, enfes paskalya çöreğinin tarifini ayrıca paylaşacağım. Şimdilik sıralamayı değiştirip ekmek pudingi ile başlamak istiyorum. 

Malzemeler: 

​2 Adet Yumurta
1 Çorba Kaşığı Şeker 
1 Su Bardağı Süt
1 Paket Krema
1 Paket Vanilya
Bayat  paskalya çöreği (Hangisi varsa tost ekmeği, kruvasan..)
Nutella veya herhangi bir sürülebilir çikolata kreması (Miktar vermiyorum en fazla 2 çorba kaşığı kadar kullanmışımdır)
Üzeri için file badem veya iri kıyılmış fındık (Ben bu yaptığımda kullanmadım)

Yapılışı:

Benim yaptığım paskalya çöreği devasa boyutta olunca dilim dilim kesmeyi tercih ettim. Unutmadan hemen yazayım çöreğin üst yüzeyi yumurtalı ve pişmiş olunca tekrar fırına girince yanmasın diye incecik üstünü kestim. Her dilimin bir yüzeyine Nutella sürüp fırın kabına tek tek dizdim. Kalan tüm malzemeyi yani yumurta, şeker, süt krema  ve vanilyayı bir kapta karıştırdım. Karışımı fırın kabındaki Nutella sürülmüş çöreği dilimlerinin üzerine döktüm. Bu aşamadan isterseniz üstüne file badem veya fındık serpebilirsiniz. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık 30 dakika pişirdim. Ilıkken üzerine dondurma ile servis edince nefis bir tatlı oldu.
Afiyet olsun 

Popüler Yayınlar