Çay Bardağı Ölçüsü İle Yoğurt Keki



Bu kadar leziz bir kek olacağını bilseydim ben seni seneler önce denemez miydim. Keki yerken daha neler söyledim kendime bilseniz. Önce ince bir dilim alayım olarak başlayan ve devamında bütün kalıp kekin bittiği başka güzel sözlere de şahitlik etti bu kek. Nigella Lawson televizyonda programında gördüğüm İtalyan usulü yoğurt kabı ölçüsü ile yapılan kekini çay bardağı ölçüsüne çevirdim. Aynı bardağı ölçü olarak kullanacağınız için orta boy bir çay bardağı ile her defasında ayın lezzeti yakalayacaksınız. Sonuçta ortaya son derece hafif, leziz, yumuşacık dokulu ve limon aromalı bir kek çıktı. Ben vişne sos ile servis yaptım ama siz nasıl isterseniz öyle yapın. Sonuçta kek çok lezzetli. 

Malzemeler:

1 Çay Bardağı Yoğurt
1 Çay Bardağı Zeytinyağ
2 Çay Bardağı Un
2 Çay Bardağı Şeker
1 Çay Bardağı Buğday Nişastası
3 Yumurta
1 Çay Kaşığı Kabartma Tozu (Orijinal tarifte yoktu ben ekledim)
1/2 Limon Kabuğu rendesi ve 2 Çorba kaşığı kadar Limon Suyu
1 paket Vanilya
1 fiske Tuz

Vişne Sos (Zorunlu değil keyiften)
1 Çay Bardağı Vişne
1 Çay Bardağı Su
1/2 Çay Bardağı Şeker
1 Tatlı Kaşığı Nişasta 

Yapılışı:

Yumurtanın beyazı ve sarısını ayırın. Beyazını bir fiske tuz ile  kar gibi olana kadar çırpın. Diğer kasede yumurta sarısı,şeker, yağ,limon suyu ve yoğurdu çırpın. Unu, nişastayı kabartma tozunu ve vanilyayı birlikte eleyerek yumurta sarısına bir spatula ile karıştırın. Yumurtanın köpük halindeki beyazını 3-4 defada spatula yardımı ile çırpmadan, o beyazını söndürmeden, aşağıdan yukarıya hareket ile hamura karıştırın. En son limon kabuğu rendesini de ekleyip bir iki defa karıştırıp yağladığınız yayvan ortalı delik bir kalıba dökün. 180 derece fırında 30-40 dakika pişirin. Soğuduktan sonra kalıptan ters çevirerek çıkartın ve vişne sos döküp servis yapın. Dilerseniz vişne sos yerine pudra şekeri de serpebilirsiniz.

Vişne Sosu:

Vişne, su ve şekeri bir tencerenin içinde ocağa alıp kaynatın. Bir kasenin içinde nişastayı bir çorba kaşığı kadar su ile karıştırıp pürüzsüz hale getirin ve ocakta kaynayan vişnelerin üstüne döküp karıştırın. İstediğiniz kıvamdan biraz sulu olduğu zaman Ocağın altını kapatın. Unutmayın sos zamanla koyulaşacaktır.


Popüler Yayınlar