Kaşarlı Tereyağlı Simit





Malzemeler

1 Adet Yumurta 
1 Çay Bardağı Ilık Su
1 Çay Bardağı Ilık Süt
100 Gr. Tereyağ (oda ısısında)
1/2 Çay Bardağı Sıvı Yağ
3 Tatlı Kaşığı Şeker 
1 Tatlı Kaşığı Tuz
Yarım paket Yaşmaya 20 gr (yoksa 1 paket Tozmaya )
4 - 4,5 Su Bardağı Un (siz yinede dikkatli ekleyin lütfen ele yapışmayan yumusaklıkta bir hamur olacak)
İçi için rendelenmiş kaşar peyniri (kaşarla birlikte sucuk dilimleri de koyabilirsiniz)

Bulamak için:
En az yarım su bardağı susam 
1 Çay Bardağı Su 
1/3 Çay Bardağı Pekmez (Ben üzüm pekmezi kullandım)

Yoğurma kabına unu alın (her ihtimale karşı yarım bardak kadar unu kenara ayırın sonra gerekirse eklersiniz). Ortasını havuz gibi açın içine sütü, suyu  ve 3 kaşık şekeri koyun. Su ve sütün ortasına Mayayı parmağınızla ezip ekleyin. Üstüne kenarlarındaki undan üstünü örtecek kadar serpiştirin ve bir 10 dakika kadar mayalanmaya bırakın. Maya kabarınca tuzu,tereyağ, sıvı yağ ve yumurtayı da ekleyin. Bir kaşık veya spatula yardımıyla kenarlarından alarak un ile sıvı karışımı birbirine yedirin. Hamuru en az 5 dakika yoğurun. Gerekiyorsa un ilavesi yapın. Öyle nefis bir hamur oluyor ki anlatamam. Ele yapışmayan esnek yumuşak güzel bir hamur oluyor. Üstünü streç film ile sarıp en az 1 saat hamuru dinlendiriyorum. Dinlenmiş hamuru unlanmış tezgaha alıp  mandalina büyüklüğünde bezelere ayırdım. Bir tabağın içine su ve pekmezi bri diğer tabağa da pekmezi koyup hazırladım. Bezeyi elimle bastırıp ortasına bir tatlı kaşığı kadar kaşar peyniri koydum Ağzını sıkıca kapattım. büzün bezelere aynı şekilde peynirli harç koyup kapattıktan sonra tek tek önce pekmezli suya sonra susama buladım. Yağlı kağıt serdiğim tepsinin içine birbirine değmeyecek şekilde dizdim. Üstüne bıçağın ucu ile çizgiler çektim. Tepside mayalanması için bir yarım saat kadar bıraktım. 180 derece fırında renk alıncaya kadar (benim fırınımda yarım saat siz kendi fırınınızın ayarını daha iyi bilirsiniz)  kadar pişirdim. 
Sonuç nefisti

Afiyet olsun..

Popüler Yayınlar