Mısır Ekmeği


Uzun bir aradan sonra ilk tarif ama bomba bir tarif. Yiyen herkesin istisnasız tarifini istediği bir ekmek bu. Deneyin ne demek istediğimi anlayacaksınız

Malzemeler
2 Su Bardağı Un
1 Su Bardağı Mısır Unu (Kavrulmuş Mısır Unu Kullanıyorum)
150 Gr Tereyağ Oda Sıcaklığında
1 Çorba Kaşığı Şeker
1 Paket Kabartma Tozu
1 Tatlı Kaşığı Tuz
1 Su Bardağı Süt
1 Tatlı Kaşığı Sirke

Yapılışı
Sütün içine sirkeyi katıp bir on dakika kadar beklettim. Bu arada diğer malzemeleri yoğurma kabına aldım. Tereyağını diğer malzemelere yedirdim. Sonra sütü yavaş yavaş ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur oluncaya kadar yoğurdum.Burada ufak püf noktası eğer sütü fazla gelirse ekmekten çok kekimsi bir dokuya sahip olması ki ben kıyır kıyır olmasını seviyorum. O yüzden sütün hepsini değil yavaş yavaş eklemeniz önemli.Böylece fazla veya az geldiği noktayı tayin edebilirsiniz. Hamuru (pişereceğiniz kapyağlı kağıda hiç farketmez) alıp elim ile yaklaşık 1,5 cm yüksekliğinde bir yuvarlak şekil verip kestim. Sonrasında 180 derece fırında 20 dk kadar pişirdim. Siz kendi fırınızın süresini daha iyi bilirsiniz
Şimdilik parmaklarınızı yemeyin demekle yetiniyorum
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar