Patlıcanlı Pilav


Evet çıksın buzluğa kaldırdığınız patlıcanlar, domatesler. Harika bir tarifim var. Bu tarifi sevgili kitchenart-ist'in sitesinde görmüştüm ve denediğim tarihten bu yana evde o kadar çok pişti ki artık pilav denince akla ilk gelen şey bu oluyor. Görüntüsü ile sofrada göz dolduracağına, tadı ile yiyenlerden tam not alacağına emin olabilirsiniz.
Malzemeler
  • 1 Adet Patlıcan
  • 3 Adet Domates (küp küp doğranmış)
  • 1 Adet Küçük Boy Soğan 
  • 3 Su Bardağı Pirinç
  • 3 Su Bardağı Su
  • 1Çorba Kaşığı Toz Şeker
  • 2 Çorba Kaşığı Kuru Nane  
  • 1 Çay Kaşığı Karabiber
  • 2-3 Çorba Kaşığı Zeytinyağı 
  • 1 Çorba Kaşığı Tereyağı 
Yapılışı:
Soğanı tavada bir güzel kavurdum. Patlıcanı ise alacalı soyup küp küp doğradım. Diğer tarafta pilav tenceresinin içinde pirinci zeytinyağ tereyağı karışımında şeffaflaşıncaya kadar kavurdum. Şekeri ve tuzunu ekledim ve hemen ardından soğanları ve doğradığım domatesi üzerine döktüm. O an pilav tenceresinde lezzetin sesini duyabilirsiniz. Domateslerin o cızırtısı öyle iştah açıcı ki anlatılmaz. Tencerenin kapağını kapatıp pilavı pişirdim. Diğer tarafta soğanları kavurduğum tavaya biraz yağ koyup, doğradığım patlıcanları suyunu sıkıp kızarttım. Pilavım piştikten sonra biraz soğumasını bekledim ve patlıcanları, nane ve karabiberi ekleyip şöyle bir karıştırdım. İşte bu kadar basit ama bir o kadar leziz bir pilav.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar