Diyet Sebze Türlü Yemeği



Yaza girerken ben bu sene de hiç kilo almadım diyen nadir insanlardan olamadım. Bu tarif evde haftada bir mutlaka pişer. Son derece besleyici ve leziz bir sebze türlüsü yemeği.Aslında yanına pilavda yakışır ama ben derim ki hazır diyet moduna girmişken bir tabak yoğurtla da nefis olur.


Malzemeler (4 Kişilik)

2 Adet Orta Boy Patates
2 Adet Orta Boy Kabak
1 Adet Orta Boy Patlıcan
1 Adet Orta Boy Soğan
1 Adet Kırmızı Biber
2 Çorba Kaşığı Zeytinyağı (Dilerseniz yemek piştikten sonra üstüne bir kaşık sızma zeytinyağıda ayrıca dökebilirsiniz)
5-6 Adet Kurutulmuş Domates (Ben evde vardı da koydum yoksa şart değil)
1 Tatlı Kaşığı Nane
1 Silme Tatlı Kaşığı Kekik
Tuz, Pul Biber
2 Su Bardağı Kadar Su (Sebzeleri aşıncaya kadar diyelim)

Yapılışı
Sebzeleri soğan hariç irice küp küp doğrayın. Ben sanırım yaklaşık 1,5 cm gibi kesmişim. Soğanları ise incecik kıyın. Bu arada hatırlatma patlıcanları alacalı soyun ve doğradıktan sonra limonlu tuzlu suyun içine atın ki kararmasın. Tencereye önce soğanları ve 2 kaşık zeytin yağını koyup kavurmaya başlayın. Kokusu çıkınca patates ve kabakları ilave edin biraz kavurup tencerenin ağzını kapatın kendi buharı ile yumuşasın. Sonrasında patlıcanları ekleyin. Birazda patlıcanlarla beraber kavurduktan sonra içine elimle kırdığım domates kurularını ekledim ve üstüne de suyunu döktüm. Kırmızı biberleri eriyor diye neredeyse inmesine yakın atıyorum yemeğin içine. Eğer domatesler tuzlu ise koyduğunuz tuz miktarına dikkat edin. Sebzeler yumuşayınca kadar pişirin. İndirmeden bir 5 dakika önce nane, kekik ve pul biber ekleyin. Piştikten sonra üstüne bir kaşık mis kokulu sızma zeytinyağı gezdirirseniz muhteşem bir ziyafete dönüşüyor.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar