Çikolatalı Mousse (Köpük Çikolata)



Bulut gibi hafif mi desem ağızda köpük gibi dağılıyor mu desem bilemedim şimdi. Yerken o tat ağızda biraz daha kalsın diye damağını emen biri olarak bu kadar başarılı bir tarifi neden daha önce denemediğimin pişmanlığını yaşıyor, öte yandan da gelecek güzel günlerde bu tatlıyı bol bol yapacağımı bilmenin keyfini çıkartıyorum. Bu arada bu yazıyı yazarken kaşık hala ağzımda. Bir yandan da yemeye devam ediyorum. Bir çok farklı yapılışını gördüm ama en çok Cafe Fernando'nun yaptığı ilgimi çekti ve denedim. Çok basit olmakla beraber çikolatanın kalitesinin tadında önemli rol oynadığını düşünüyorum. Ben %70 kakao içeren bitter çikolata ile yaptım. Kullandığım yumurtalar ise tazeydi. İlk defa deniyor olmama rağmen sonuç oldukça başarılıydı. Gelelim tarife

Malzemeler
240 Gr Çikolata (%70 kakao oranında bitter olacak)
200 Gr Krema
3 Çorba Kaşığı Şeker
1/2 Çay Bardağı Süt
2 Yumurtanın Sarısı
4 Yumurta Beyazı
Çay kaşığının ucuyla tuz

Yapılışı
Öncelikle kremayı çırpacağım kabı ve mikser uçlarını buzdolabına koyup soğuttum. Benmari usulü sıcak su dolu tencerenin içine kaseyi oturtup içine çikolataları, sütü ve şekeri ekledim. Çikolata tamamen eriyince yumurta sarılarını ekleyip çok hızlı hareketlerle katılaşmasına izin vermeden çikolataya yedirip pişmesini sağladım. Ayrı bir kabın içerisinde yumurta beyazlarını koyup yine benmari usulü sıcak su dolu bir kabın içine oturtup çırpmaya başladım. Sıcaklığı vücut ısısına yakın bir sıcaklık olduğunda kabı sıcak sı dolu kabın içinden çıkartım. Böylece yumurta beyazı da pişmiş olacak. Yalnız bu aşamada aralıksız çırpmak önemli. Sonra kar beyazı köpük oluncaya kadar yüksek devirde mikser ile çırptım. Öyleki ters çevirdiğimde yumurtalar dökülmeyecek kıvama gelecek. En zor kısmı bitmiş oldu. Şimdi bütün malzemeyi bir araya getirme zamanı. Çikolatalı yumurtalarının sarılarının bulunduğu kaba bu yumurtaların beyazını söndürmeden ekledim. Bu da spatula yardımıyla, yukarıdan aşağıya doğru bir hareketle mümkün oluyor.En son dokunuş ise krema kremayı bir güzel soğuttuğum kasenin içinde çırpıp katılaşmasını sağladım. Yine spatulanın yardımız yukarıdan aşağıya hareketler ile çikolatalı karışıma ekledim. Görüntüsü bile köpük gibi olan tatlım hazır işte. Ben fincanların içine pay edip (ortalama 5-6 tane çıkıyor) buzdolabına kaldırdım. 2 saat kadar beklemek gerekiyor ama isterseniz bir gün öncesinden yapmanız bile mümkün. Uzun uzun anlattım ama aslında kısa sürede hazır olan bir tatlı.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar