Düdüklü Tencerede Zeytinyağlı Enginar



Zeytinyağlı enginar benim en sevdiğim emeklerden birisidir. Aslında içinde enginar olan herşeyi severim dersem doğru olacak. Enginarı lokum kıvamında pişirmek için bir de benim yaptığım gibi denemenizi tavsiye ediyorum. Sonuçta leziz mi leziz bir o kadar da kolay yemeğiniz sofrada hazır olacak.

Ben 4 adet enginar için veriyorum malzemeyi siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Malzemeler
4 Adet Enginar
1 Adet Orta Boy Havuç
1 Adet Patates
1 Adet Kuru Soğan
1 Avuç / 150 gr kadar Bezelye
1 Limon Suyu
1 Adet Kesme Şeker
Tuz, zeytinyağ ve üzerini süslemek için dereotu

Yapılışı

Öncelikle havucu,soğanı ve patatesi soyup küp küp doğradım. Soğanı düdüklü tencereye koyup az bir yağ ile kavurdum.Daha sonra doğradığım havuç ve patatesi ilave ettim. İçine yarım suyunu, tuzu ve şekeri de ekledim. Burada daha az veya daha fazla limonlu seviyorsanız kendiniz ayarlayabilirsiniz. Sonra üstüne enginarları kapak gibi ters çevirip yerleştirdim.  Düdüklü tencerenin içine enginarların boyunu geçmeyecek kadar su ekledim. Bir çay bardağı kadar olsa gerek. Düdüklü tencerenin kapağını kapatıp. Düdüğünden buhar çıkmasından itibaren 6 dakika pişirdim.Dikkat ederseniz henüz bezelye sahnede yok. Çünkü bezelyenin yeşil rengini koruması için önce sıcak suyun içinde haşlayıp sonra soğuk suya atıyorum böylece rengi yeşil kalıyor. Düdüklünün kapağını açtıktan sonra enginarları servis tabağına alıp üzerinde havuç patates ve bezelyeli harcı kaşık yardımıyla yerleştirdim. Son dokunuş bir tatlı kaşığı zeytinyağ ve dereotu ile enginarları süsledim.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar