Kuru Biber Dolması


Malzemeler:

Dolmalık biber Ben burada 12 Adet orta boy dolma için tarif vereceğim
150 Gr Kıyma (tamamen isteğe bağlı
Her bir dolmalık biber için 1 yemek kaşığı pirinç
Yarım Su Bardağı Zeytinyağ
1 Adet Büyük Boy Kuru Soğan
2 Yemek Kaşığı Salça
2 Adet Domates. 
Maydanoz (Olmazsa olmazı)
1 Tatlı Kaşığı Nane
Tuz,Karabiber
2 Su Bardağına yakın Kaynar Su

Yapılışı:
Kuru biberleri önce kaynar su ile 8-10 dakika haşlayarak yumuşattım ve suyunu süzüp kenara aldım. Diğer tarafta içini hazırlamaya başladım. Bunun için önce soğanı minik küpler halinde doğradım tavada pembeleşinceye kadar  zeytinyağ ile kavurdum üstüne bu aşamada kıymalı yapacaksanız eklemeniz gerekiyor aksi takdirde dolmanın içinde pembe pembe kalmış kıyma görmek istemezsiniz diye düşünüyorum. Kıymayı az kavurup üstüne salçayı ekleyip bir iki dakika daha karıştırdım.Çok pişirmenize gerek yok zaten dolmanın içinde gayet güzel pişecek. Pirinci ekleyip kavurmaya devam ettim. Ocağın altını kapattıktan sonra içine inca kıyılmış maydanoz, nane, tuz ve küp küp doğranmış kabukları soyulmuş domatesi ekliyorum. (Not::Bir domatesin kabuğu soyduktan sonra etli kısmını biberlerin ağzına kapar olacak şekilde doğrayıp kenarda beklettim). Dolmalık biberlerin içine iç harcını bir tatlı kaşığı yardımıyla doldurdum ve tencereye dik bir şekilde dizdim. Kaynar suyu tencerenin kenarında dolmaların üstüne gelmeyecek şekilde dikkatlice döktüm. Burada püf noktası su asla biberin boyunu geçmeyecek. Böylece dolmanın içindeki pirinç suya temas etmediği için tane tane kalacak. Merak etmeyin nefis pişiyor). Tencerenin kapağını kapatıp suyunu çekinceye kadar kısık ateşte pişirdim. (Dikkat edin kuru dolma yanmaya çok meyilli suyunu çeker çekmez altını kapatın)
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar