Yufkalı Fırın Mücver


Ben kabak mücveri çok severim. Ölürüm bayılırım bol yoğurtla kaç tane yediğimi bile hatırlamam. Peki ya un yerine yufka olsa nasl olur deyip mutfağa girdim. Son derece başarılı bir sonuçla çıktım. Fakat bu tarif burada kalmaz çünkü geliştirmeye ve yeni denemelere çok açık. En güzel yanı yufka güzelse kötü sonuç almak neredeyse imkansız. Deneyin size göreceksiniz

Malzemeler

2 Adet Orta Boy Kabak
Yarım Demet Kadar Dereotu
2 Yumurta
150 Gr Kadar Beyaz Peynir ( Evdeki beyaz peyniri elimle ufalayıverdim içine)
2 Adet Yeşil Soğan
2 Adet Yufka
2 Kaşık  Eritilmiş Tereyağ ve 1/3 Çay Bardağı Zeytinyağ
1 Çay Kaşığı Kabartma Tozu
Tuz

Yapılışı

Yufkaları iki parmak genişliğinde kestim. bir Kenara aldım. Derin bir kabın içerisine kabakları rendeledim. Bu kez suyunu sıkmanıza gerek yok. Dereotunu ve yeşil soğanı doğradım. Arkasından da aynı kabın içerisine yumurtaları kırıp, ufaladığım peynirleri, tuzu ve kabartma tozunu ekledim. Bir güzel karıştırdım içine kestiğim yufkaları da harmanladım ve borcamın içerisine döşedim. Önceden ısıtılmış fırında 180 C de bir yirmi dakika kadar pişirdim sonra tepsiyi çıkartıp bir güzel kare şeklinde kestim ve tekrar pişmek üzere fırına geri sürdüm. Bu arada çayı da demledim sofrayı da kurdum. Böyle güzel bir keyif var mı acep :)
Afiyet olsun





Popüler Yayınlar