Şekersiz Un Kurabiyesi





Un kurabiyesini şekersiz yapıp sonrada şeker bulamayı hiç düşündünüz mü? Daha öce misket kurabiyeler yapmıştım ama bunlar tam bir lokmalık oldular.. Kesinlikle denemelisiniz diyorum

Malzemeler :

125 gr Tereyağ (oda sıcaklığında)
1 Çay Bardağı Zeytinyağ
1 Adet Kabartma Tozu
Aldığı Kadar Un (2 Su bardağı undan sonra ekleyecekseniz kontrollü ekleyin)
1 Adet Yumurta

Dışı için:
1 Çay Bardağı Pudra Şekeri
1 Çay Bardağı Nişasta (Ben buğday nişastası kullandım)

Un hariç bütün iç  malzemeyi karıştırdım ve yumuşak bir hamur elde edinceye kadar un ekledim (toplam 2,5 bardak kadar). Sonuçta ele yapışmayan kolay şekil verebildiğim bir hamur oldu burada dikkat edilecek . Sonra fındıktan az büyük olacak şekilde elimde yuvarlatıp yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim. 160 C de rengi hafif dönünceye kadar pişirin. Benim antika fırın ile 20 dakika pişirmem yeterli oldu. Kurabiyeler biraz ılıyıca başka tepside içinde karıştırdığım nişasta pudra şekeri üzerine aktardım ve tepsiyi hafifçe sallayarak bütün kurabiyelerin pudra şekerine bulanmasını sağladım. Burada dikkat edilecek nokta kurabiyeler eğer büyük olursa pudra şekeri tatlandırmak için yeterli gelmeyebilir.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar