Çaylı Kek - Anne Keki


Eskiden annelerimizin yaptığı bu keki unutmuş olamazsınız. Çay sevmem diyenlerin bile zevle yedikleri bu kek oldukça hafif. Yapımı da bir o kadar basit. yeterki evde bir bardak çay demlensin. Misskekiğin sloganıyla gelin ziyafete dönüştürelim.

Malzemeler
3 Adet Yumurta
2 Su Bardağı Un
1 Su Bardağı Şeker
1 Su Bardağı Demlenmiş Çay
1 Adet 80 Gr Bitter Çikolata Eritilmiş (Siz 3 kaşık kakao da koyabilirsiniz)
1 Adet Kabartma Tozu
1/2 Su Bardağı Zeytinyağ
Dileyen bir tatlı kaşığı tarçın ekleyebilir. Ama ben kullanmadım

Yapılışı
Öncelikle bir su bardağı çayın demini bir kenara alıp oda ısısında soğumasını bekleyelim. Yumurta ile şekeri çırpıp içine çikolata, zeytinyağı ve soğutulmuş çayı ekleyelim ve bir güzel çırpalım. En son un ve kabartma tozunu birlikte eleyerek sıvı karışıma ekleyelim. İşte bu kadar. Ben en son aşamada çırpıcı kullanmıyorum bir spatula yardımıyla unu karıştırııyorum.. 22 CM ölçüsünde yuvarlak kalıba döktüm ve 180 C ısıda 45-50 dakika pişirdim. Yalnız benim fırın biraz antika siz yine de pişirme süresini kendinize göre ayarların derim.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar