Badem Unlu Çikolatalı Kek - Torta Caprese



Bu görüntü tadı hakkında çok az şey söylüyor. O kadar leziz ki bir dilim asla yetmiyor. Üstelik diğer keklere göre oldukça masum sayılabilir çünkü içinde un yok. Adını İtalyanın Capri adasından adını alan kekin yapımı iste oldukça kolay. Ben internette bulduğum orijinal tariflerden bir parça değiştirdim. bir parça süt ekledim. Süt ile hafif ıslak bir dokusu oldu ki nefis nefis.

1 Su Bardağı Şeker
1 Su Bardağı Badem Unu (Yoksa evde bademi doğrayıcıda un haline getirebilirsiniz.)
4 Yumurta
1/2 Su Bardağı Süt
1/2 Su bardağı Zeytinyağ
1 Çay Kaşığı Kabartma Tozu
100 Gr Bitter Çikolata (Ben %70 dark çikolata kulladım)
1 Fiske Tuz

Yapılışı
 İlk önce yumurtanın beyazları ve sarılarını birbirinden ayırdım ve beyazını kar gibi olana dek çırptım. Yumurta sarılarını ise başka bir kabın içinde şeker ile krema haline gelinceye kadar çırptım ve içine eritilmiş çikolata, tuz, süt, zeytinyağ ekledim en sonunda badem unu ile kabartma tozunu bir güzel karıştırdıktan sonra yumurta akını söndürmeden bir kaşık yardımı ile alttan yukarıya doğru hareketlerle bu karşıma ekledim. Benim kalıbım 22 cm yuvarlak kalıp idi içine yağlı kağıt döşedim ve hamuru kalıba döküp 180 derece de 35 dakika kadar pişirdim. Öncelikle katı olmayacak o yüzden pişmediğinden endişeniz olmasın. Biraz daha katı kek kıvamlı isterseniz bir 10 - 15 dakika daha pişirebilirsiniz. Üstüne puda şekeri serpip yanında bir top dondurma ile servis yaptım. Parmaklarını yediler benden söylemesi..
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar