Patlıcanlı, Kuru Domatesli Hellim Peynirli Makarna



Biliyorum ismi çok uzun tuttum ama isminin uzunluğuna akışır bir makarna yaptım. Nasıl da lezzetli oldu imkanı yok anlatamam o yüzden denemeniz lazım diyerek tarifi veriyorum. Bir de itirafım var ben aslında patlıcan yemezgüllerdenim. Hiç bir yemeği damağımda tat bulmaz. Değişik patlıcan tarifleri ve yemekleri denedikten sonra farkettim ki aslında ben kızarmış patlıcan tadını sevmiyorum yani yağ ve patlıcan eşittir kişiliksiz bir yemektir benim damağımda. Öte yandan közlenmiş patlıcan salatası, alinazik kebabı, patlıcanlı ekmeği derken güzel güzel yemeye başladım. Bu tarifte patlıcan, sızma zeytinyağ sarımsak ve kuru domatesle buluştu ki bir lezzet bombasına dönüştü. Hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler : (Yarım Paket Makarna İçin)

1 Adet Büyük Boy Patlıcan
15-20 Adet Kurutulmuş Domates (Benim Domateslerim tuzsuz özellikle belirtiyorum ki tuzunu kendiniz ayarlayın diye)
2 Adet Tatlı Sivri Biber
2 Diş Sarımsak
100 Gr Kadar Hellim Peyniri
Kekik, Nane ve Tuz

Yapılışı :
Makarnayı paketin üstündeki pişirme şekline göre haşlayın. Bu arada sosunu hazırlamaya başlayabilirsiniz. Patlıcanı alacalı soyup küçük küpler halinde doğrayın ve limonlu tuzlu suyun içinde bekletin bu arada kurutulmuş domatesleri rondonun içinde sarımsak ile birlikte parçalayın.Biberleri doğrayın.Hellim peynirini tuzunu bıraksın diye suyun içinde bekletin. Sonrada minik küpler halinde doğrayın. Patlıcanların suyunu sıkıp ağzı kapaklı bir tencere içinde az bir yağ ile kavurmaya bırakın. Ağzını kapatın ki suyunu salsın. Patlıcanlar yumuşayınca önce biberleri sonra da sarımsak ile birlikte  rondodan geçirdiğimiz domates kurusunu  ilave edin. Diğer bir tavanın içinde peynirleri yağsız olarak  tavayı sallayarak kızartın ve domatesli patlıcanlı karışımın üstüne dökün. En son kekik, nane ve 2-3 kaşık kadar sızma zeytinyağ ekleyin. (Şimdi yazarken aklıma geldi de neden fesleğen de eklemedim diye. Onu da bir sonraki yaptığımda denerim artık) İşte sosu bu kadar basit.
Sos ile süzdüğünüz makarnayı birleştirin ve sofraya getirin.
Afiyet olsun




Popüler Yayınlar