Ayva Tatlısı (Gıda Boyası Kullanmadan)


Gıda boyası kullanmadan da bu şahane rengi ayva tatlısı yaparken yakalayabileceğinizi biliyor muydunuz. Aslında  çok basit ama az da elinizin lezzeti gerekiyor sanki ne dersiniz. Ben çok şanslıydım ki detaylıca anlatan bir tarife rastladım İnci Hanımın sayfasında ve birebir uyguladım sonuç muhteşem oldu. Hikayesi ile birlikte İnci Hanımın blogundan da okuyaibilirsiniz.

Malzemeler

3 Adet Ayva
1/2 Kg Toz Şeker
1/2 Çay Bardağı Su

Üstünü Süslemek için kaymak ve antep fıstığı

Yapılışı:

Ayvaları yıkayıp kabuklarını soydum. çekirdek yataklarını temizledim ama çekirdeklerini atmadım. O çekirdekler işte bu ayvanın nar gibi kızarmasını sağlıyor. Tencereye ayvaları dizdim ve üstüne şekeri ve suyu ekledim. çekirdekleri serpiştirdim. Ocağı olabilecek en kısık ateşe alıp tencerenin kapağını kapatıp pişmeye bıraktım. Tabiki arada gelip kontrol ettim. Yaklaşık iki saatin sonunda işte böyle güzel ayva tatlınız hazır. Ayvaları cam bir servis tabağına alıp az suyundan gezdirin. Servis yapacağınız zaman üstüne bir kaşık kaymak ve birazda fıstık serpiştirdiğinizde çok şık görünüyor.Tencerenin dibinde kalan sosu ben ayva reçelli yapmakta kullanacağım. Ama o başka bir blog yazısının hikayesi olacak
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar