Yulaflı ve Yaban Mersinli Kurabiye


Bu aralar kurabiyeye dadandım resmen. Ama bir fincan kahvenin yanında iki tane minik kurabiye benim için başlı başına bir mutluluk kaynağı olduğunu da yeni farkettim. O yüzden bu blogta ilerleyen günlerde daha çeşit çeşit kurabiye göreceğinize dair teminat verebilirim. Bu kurabiyenin içindeki yulaftan dolayı olsa gerek tok tuttuğunu farkettim. Yaban mersini ise hafif bir mayhoşluk veriyor ki bu da ağzınızda çok güzel bir tat bırakıyor.

Malzemeler:
100 Gr Tereyağ
1 Çay Bardağı Zeytinyağ
1 Adet Yumurta
1 Su Bardağı Şeker
1/2 Paket Kabartma Tozu
1 Çay Kaşığı Karbonat
1 Paket Vanilya
2 Su Bardağı Un
2/3 Su Bardağı Yulaf Ezmesi
1 Çay Bardağı Kuru Yaban Mersini

Yapılışı:

Öncelikte tereyağın oda ısısında olmasına özen gösterelim çünkü bu kolay yoğrulmasını sağlıyor.Yumurta ve şekeri çırptıktan yağı da ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Ben bir kaşık ile çırptım ama siz mikserde tercih edebilirsiniz. Sonrasında yulaf ve yaban mersini hariç bütün malzemeyi ekliyoruz ve  en son da yulaf ezmesi ve yaban mersinini. Hamuru rulo yapıp stretch filme sarıp buzdolabında en az 1 saat dinlendiriyoruz. Hatta geceden yapıp ertesi gün de pişirirseniz daha güzel bir sonuç alacağınızı söyleyebilirim. Buzdolabından çıkarttığınız hamuru bıçak yardımıyla bir parmak genişliğinde kesip yağlı kağıt üzerine yan yatırıyoruz. Fırında 160  derecede çok hafif kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Fırından çıktığında az yumuşak olması tercih edilir bir şeydir. Çünkü soğudukça sertleşecektir.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar