Bal Badem Kurabiye


Bu kurabiyeyi yedikten sonra bademle yapılan kurabiyelere bakışım değişti.. Artık benim için bademli kurabiye budur diyorum.. Tadı güzel hafif mi hafif.. Hani insanın üçer beşer yiyeceği geliyor. Çayın yanına da kahvenin yanına da mükemmel bir lezzet. Mutlaka denemelisiniz.

Malzemeler:
Malzemeler
150 Gr Tereyağ
1 Çay Bardağı Zeytinyağ
1 Adet Yumurta
1/2 Paket Kabartma Tozu
1 Su Bardağı Pudra Şekeri
1 Yemek Kaşığı Sirke (üzüm elma farketmez)
2 Yemek Kaşığı Buğday Nişastası
1/2 Su Bardağı Badem (Kabukları Soyulmuş)
1/2 Su Bardağı Fındık
2 Bardak Un (Yalnız un markasına göre değişiyor siz unu ele yapışmayacak yumuşak hamur kıvamına gelinceye kadar ekleyin)

Un, fındık ve badem hariç bütün malzemeyi  yoğurma kabının içinde bir kaşık yardımı ile karıştırdım.  Azar azar unu eklemeye devam ettim. Unu ekledikçe kıvam almaya başladı ele yapışmaz yumuşak bir hamur elde edince içine mutfak robotunda un haline getirdiğim fındık ve bademi ekledim ve karıştırdım. Aslıda önceden yakmamak kaydı ile az kavurursanız kokusu muhteşem oluyor. Ben burada tercih etmedim rengi beyaz kalsın istedim. Elimle yuvarlayıp hafifçe bastırıp fırın tepsisine dizdim. 160 C sıcaklıkta 15 dakika pişirdim. Kurabiyeleri hafif yumuşakken fırından aldım. Çünkü biliyorum ki soğudukça tadı ve kıvamını bulacaktır.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar