Tarçınlı Zencefilli Kurabiye


Bu kurabiye tam anne işi oldu. Yapımı hem basit hemde evde çocuğunuzla birlikte mutfakta keyifli vakit geçirmeniz için ideal bir tarif.


Malzemeler:
125 gr tereyağ

1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ2/3 Su Bardağı Pudra Şekeri
2 Su Bardağı Un (gerekirse biraz daha ekleyebilirsiniz)
1 Silme Tatlı Kaşığı Toz Zencefil
1 adet limonun rende kabuğu
1 Adet Yumurta
1 Paket Vanilya 
1 Tatlı Kaşığı Tarçın
1 Paket Kabartma Tozu

Üstü için ayrıca bir tatlı kaşığı tarçın ve bir tatlı kaşığı kadar pudra şekeri
Yapılışı:

Yumurta ve şekeri çırptım ve içine un hariç bütün malzemeyi ekleyip bir güzel karıştırdım. Unu en son yavaş yavaş ekledim. Çünkü unu fazla gelirse kaya kıvamında sevimsiz kurabiyelere dönüşebilir. Unu ekleyip ele yapışmayan ama yumuşak kıvamlı bir hamur olduğunda cevizden küçük parçalar alıp avucumda yuvarladım. Fırın tepsisi üzerine yağlı kağıt serdim ve bu yaptığım topları aralıklarla yerleştirdim. Sonra 160 derece ısıda rengi hafif dönünceye kadar ki benim fırınımda bu süre 16 dakika kadar sürdü. Pişirdim Sonrasında servis tabağına aldım ve ılıdıktan sonra üzerine tarçın ve pudra şekerini serptim.
İşte bu kadar basit ama bir o kadar da lezzetli kurabiye tarifimiz.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar