Fırında Çupra



Ege'nin canım balığı çupra artık çiftliklerde yetiştirildiği için her mevsim balık tezgahlarında bulabilmek mümkün. Bu ara acaba söylenişi çipura mı yoksa çupra mı diye merak edip Türk Dil Kurumu sözlüğünden baktım ve ikisi de kullanılıyormuş. Balığı alırken temizlettiyseniz bu tarif ile yarım saat içinde bir ziyafet hazırlayabilirsiniz.
Balık başlı başına doyurucu olduğu için yanına sadece salata yeterli geliyor. Ben yine de dilimlediğim soğanları yağlı kağıt üzerine dizip közledim ve balığın yanında tabağa dizdim.
Temizlenmiş balığın iki tarafına çizik attım. Elimle bir güzel zeytinyağı ile ovaladım balığı. Sonrasında içine biraz tuz ekip dilimlenmiş limon yerleştirdim ve 170 derece fırında 20 dakika kadar pişirdim.Kontrol edip bir 5 dakika daha pişirdim. Burada dikkat ettiğim nokta balığı çiğ bırakmamak ama aynı zamanda yüksek ısıya maruz bırakıp kurutmamak. Sonuçta lokum gibi bir balık oldu.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar