Misket Kurabiye


Bu kez size şekersiz mini kurabiyeler yaptım. Şekersiz kurabiye mi!! diyebilirsiniz ama -ki ben dedim- sonuçta ortaya nefis, ağızda dağılan tek lokmalık kurabiyeler çıktı.Üstelik yapımı basit ve uzun süre bayatlamıyor. Kahveye mükemmel eşlik ettiğinden bahsetmeden geçemeyeceğim. Bu kurabiyeleri bir arkadaşınıza giderken cici bir  kavanoza koyup götürebilirsiniz.

Malzemeler :

125 gr Tereyağ (oda sıcaklığında)
1 Çay Bardağı Zeytinyağ
1 Adet Kabartma Tozu
Aldığı Kadar Un (2 Su bardağı undan sonra ekleyecekseniz kontrollü ekleyin)
1 Adet Yumurta

Dışı için:
1 Çay Bardağı Pudra Şekeri
1 Çay Bardağı Nişasta (Ben buğday nişastası kullandım)

Aldığım tarifte ölçüler bunun tam iki katı idi. Bu ölçülerle bile iki tepsi kurabiye çıktığı için siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz diye düşünüyorum. Un hariç bütün malzemeyi karıştırdım ve yumuşak bir hamur elde edinceye kadar un ekledim. Sonuçta ele yapışmayan kolay şekil verebildiğim bir hamur oldu. Sonra fındıktan az büyük olacak şekilde elimde yuvarlatıp yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim. 160 C de rengi hafif dönünceye kadar pişirin. Benim antika fırın ile 20 dakika pişirmem yeterli oldu. Kurabiyeler biraz ılıyıca başka tepside içinde karıştırdığım nişasta pudra şekeri üzerine aktardım ve tepsiyi hafifçe sallayarak bütün kurabiyelerin pudra şekerine bulanmasını sağladım. Burada dikkat edilecek nokta kurabiyeler eğer büyük olursa pudra şekeri tatlandırmak için yeterli gelmeyebilir.
Afiyet olsun




Popüler Yayınlar