Sucuklu Biberli Yumurta


Ben bu fotoğrafı çekerken hala cızırdıyordu.. Bu güveç mutfakta hiç vazgeçemediğim bir tava. Bu tavanın da yardımıyla menemen de olsun et sote de olsun nefis şeyler ortaya çıkartabiliyorum. Yapımı çok basit ancak güveç kaplarda ocaktan alındıktan sonra bile pişmeye devam ettiği için yumurtayı ekledikten sonra ocağın altını söndürün zaten sofrada sıcaklığını koruyacak ve yumurtada sertleşmemiş olacaktır..

Malzemeler
Kişi sayısına göre ayarlamanız gerekecek bu 4 kişilik bir kahvaltı için
Yarım Halka Sucuk
3 Adet Yeşil Sivri Biber
1 Adet Kırmızı Biber
2 Adet Sosis (koymasanızda olur)
3 Adet Yumurta
Az tereyağ, zeytinyağ
Üstüne tuz ve karabiber

Sucuk ve sosisi ince halkalar halinde doğradım. Biberleri uzunlamasına kibrit çöpü şeklinde kestim. Yumurtaları bir kabın içine kırıp az çırptım. Bu arada ocakta sıvıyağı koydum sucuk ve sosis halkalarını içine attım çok hafif pişince de tereyağı ve biberleri ekledim. İşte burada mutfakta şahane bir koku olup bütün ev halkını ayağa dikebilir. En son yumurtayı sucukların üstüne döktüm, tuzu ve karabiberi ekleyip ocağın altını kapadım. Güveç tavanın altı kalın olduğu için tava içinde yavaş yavaş yumurta pişmeye devam etti.
Şimdiden afiyet olsun diyorum..

Popüler Yayınlar