Rokalı İncir Salatası


Böyle de güzellik olmaz ki.. Yazın bu sıcak günlerine çok yakışan hem hafif hem doyurucu bir salata yaptım. Roka yaprakları, peynir ve incirin bu kadar birbirine yakışacağını tahmin etmemiştim ama bu artık evde yapılan bir yaz salatası olarak yerini aldı. Normalde içine ceviz de koyardım bu salatayı ama markette ceviz yağı  ile karşılaştım.  Denedim ve tadı gerçekten yakıştı. Siz ceviz ekleyebilirsiniz emin olun tadı harika olacaktır.

Malzemeler:
1 Bir Bağ güzelce yıkanmış roka yaprakları ( sap kısmı acılık veriyor o yüzden hiç katmadım) körpe olursa ayrıca güzel olacaktır.
100 gr Ezine Peyniri veya Keçi peyniri
4 Adet Siyah İncir
100 gr Haşlanmış Mısır
1 Adet Kırmızı Biber
Ceviz Yağı (Opsiyonel)
Deniz Tuzu (Opsiyonel)

Yapılışı:

Yıkaınmış ve ince kıyılmış roka yapraklarını, küçük küpler halinde doğranmış kırmızı biberi ve mısır bir kase de karıştırdım. Üstüne bir çorba kaşığı kadar ceviz yağı gezdirdim bir fiske de öğütülmüş deniz tuzu kattım. Peyniri mümkün olduğunca ezmeden minik küp şeklinde doğradım ve en son olarak inciri dilimledim.Tabağa aldığım salatanın üstüne peynir ve inciri yerleştirdim. İşte bu nefis bir salata oldu..
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar