Yumurtasız Limon Sodalı Kek


Yumurta olmayınca kekik asla kabarmayacağını hiç güzel olmayacağını düşünürdüm. Ne büyük yanılgı. Yumurtasız da kek yapabilirsiniz. Üstelik gayet lezzetli oluyor. Bu meyve aromalı sodaları kullanarak istediğiniz meyve ile kek yapabileceğinizi söyleyebilirim. Ben limonlu denedim ve sonuç çok güzeldi. Farklı versiyonlar olarak bu keki yapmaya devam edeceğim.

Malzemeler

1 Şişe 200 ml Limonlu Soda
1 Su Bardağı Şeker
2 Su Bardağı Un
1 Adet Kabartma Tozu
1 Limon Suyu ve limon kabuğu rendesi
1/2 Su Bardağı Zeytinyağ
1/2 Su Bardağı Yoğurt

Üstüne serpmek için  pudra şekeri

Yapılışı
Yoğurdu zeytinyağ ve şeker ile bir güzel çırpın. Sonra içine limon suyu ve sodayı ekleyin.Çok fazla beklemeden unu ve kabartma tozunu katın. Hamur şimdi kek hamuru kıvamına gelmiştir. En son rendelediğiniz limon kabuklarını da ekleyip yağlı kağıt serdiğiniz borcam tepsisine dökün.1 70 derece fırın ısısında kürdan testi yaparak pişirin.
Ben 20x20 bir borcam kullanıyorum. Limon kabuklarını rendelerken beyaz kısmına dokunmamaya özen gösteriyorum. Limonun o beyaz kısmı bir acılık veriyor.

Afiyet olsun




Popüler Yayınlar