Yumurtalı Taze Fasulye Kavurması


Yaz aylarında yenebilecek en güzel ve en hafif yiyeceklerden birisi de bu. Fasulyenin yemeğini de çok severim ama yumurtalı fasulye denince aka sulan durur benim için. Hele de yanında taze demlenmiş çay ve domates varsa.başka hiç bir şey istemem. Yapımı çok basit üstelik diyetinizle de çok uyumlu olacağını düşünüyorum. Yalnız yanına benim gibi tazecik ekmek yaptıysanız artık ekmekte biter fasulye de.

Malzemeler

1 Kg Fasulye
3 Adet Yumurta
1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ
Tuz

Yapımı
Fasulyeleri ayıklayıp kırın. Düdüklü tencereye atıp bir güzel haşlayın her düdüklüde süreler farklı olduğu için siz kendi ayarınızı bilirsiniz. Bir kasenin içine yumurtaları kırıp çırpın. Zeytinyağını tavaya alıp kızdırın ve yumurtaları içine dökün.Bir güzel tavaya yayın.Tahta bir spatula yardımıyla fasulyeyi minik parçalara ayırın. Üstüne suyunu iyice süzdüğünüz fasulyeyi ekleyin ve kavurun. Damak zevkinize göre tuzunu ekleyin. Ben bu yemeğe basitliğin güzelliği diyorum. Ekmeğin tarifini ise daha önce Domatesli focaccia ekmeği tarifi altında vermiştim.
Afiyet olsun




Popüler Yayınlar