Pazılı Kaygana

Ben ıspanak,semizotu ve pazı gibi yeşil sebzeleri çok seviyorum. Hergün bir çeşidini yesem bıkmam. Buzdolabındaki pazıları görünce ne yapsam diye düşündüm ve Sahrap Soysal'ın Sevgilim Akşama Ne Pişirdin kitabından bir tarifi denemeye karar verdim. Aslında kitabın ismi akşama ne pişirdin olsa da bu kahvaltılık bir tarif. Üstünde biraz değişiklikler yaptım hatta pazılı kaygana olmaktan çıktı sebzeli kaygana oldu. O yüzden ben kendi ölçülerimle veriyorum.

Malzemeler (2-3 Kişilik)

2 Adet Pazı Yaprağı
1 Avuç Maydanoz
1 Adet Kırmızı Biber,
1/2 Su Bardağı Süt
2 Çorba Kaşığı Un
1 Adet Küçük Boy Havuç
2 Yumurta
1 çay Kaşığı Kabartma Tozu
Tuz,Kekik ve olmazsa olmazı Nane

Yapılışı

Öncelikle kırmızı biberi, pazıyı ve maydanozu ince ince doğrayalım. Havucu rendeleyelim. İki yumurtayı bir kabın içine kırıp çırptım ve içine unu,sütü ve kabartma tozunu ekledim. Cıvık bir hamur kıvamında olan bu karışıma sebzeleri ilave ettim. En son tuz, kekik ve naneyi de ilave ettim. Teflon tavada az bir sıvı yağı kızdırdım İçine bu karışımı döktüm ve tavayı sallayarak eşit olarak yaydım. Altı pişince tavanın kapağı sayesinden alt üst çevirdim diğer yüzünü de pişirdim. Denemenizi tavsiye ederim Gerçekten güzel oldu.
Afiyet olsun.


Popüler Yayınlar