Mardin Usulü Şehriyeli Bulgur Pilavı


Mardin yöresinde yapılan, Arapça ismi Bırgıl olan bu pilavı çok beğeneceğinizi düşünüyorum. Yöresel gıda satan marketlerde bulgur şehriye karışımı olarak satılıyor ama yoksa evde yağda şehriyeyi yakmadan kavurup üstüne bulgur ekleyerek yapabilirsiniz.

Malzemeler:
1 Su bardağı Şehriyeli Bulgur
1,5 Su bardağı Et Suyu (İçinde bir parça haşlanmış didilmiş etle beraber)
1 Su Bardağı Su
1 Çorba Kaşığı Tereyağ
1 Çorba Kaşığı Sıvı Yağ

Yapılışı:
Ben bulgur ile tel şehriye karışımı olarak aldım Ama siz evde 1/4 su bardağı şehriyeyi kavurup üstüne 3/4 su bardağı  bulguru ekleyerek de yapabilirsiniz. Sıvı yağ ve tereyağ karışımına şehriyeli bulguru ekleyip çok az bir karıştırdım üstüne sıcak etsuyu su karışımı döktüm.Bu kadar basit. Üstelik ertesi güne artan pilavın üstüne yoğurt ekleyip yiyebilirsiniz.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar