Fırında Enginar


Ben enginarı her hali ile severim. Wikipedia göre enginar cynarin içerdiği için karaciğer ve safra kesesinde biriken nikotin, alkol ve yağın vücuttan atılımını sağlar. Ayrıca vücuttaki amonyak ve kolestrolü azaltır. Bol A ve B vitamini içerdiğinden atardamar kireçlenmesini önlemekte ve safra kesesi rahatsızlıklarını gidermektedir. Bunun dışında cinsel gücü artırıcı, ateş düşürücü, vücudu kuvvetlendirici ve iştah açıcıdır. Romatizma, ishal, sarılık hastalıklarına ve sinirlere iyi gelir. Bu kadar yararlı bir sebzeyi sofralarımızda mutlaka bulundurmamız gerektiğini düşünüyorum. Bugün fırında yaptım ilerleyen tarihlerde her türü ile bu blogda karşılaşmanız mümkündür.

Malzemeler (4 Kişilik)
4 Adet Enginar
1 Adet Haşlanmış Patates
100-150 Gr Kaşar Peyniri
1 Avuç Dereotu
Tuz, karabiber

Önce enginarları ocağa koyup haşladım. Bu arada patatesi kabaca çatalla ezdim ve rendelenmiş peynirin 2/3 kısmını patates ile karıştırdım. İçine kıyılmış dereotunu, tuz ve karabiber ekledim. Haşlanmış enginar çanaklarının içine bu karışımı paylaştırdım Üstüne kalan kaşar peynirini ektim ve Güzel bir fırın kabına yerleştirip fırında üstü kızarınca kadar pişirdim. Hem görüntüsü hem de tadı çok güzel oldu.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar