Fırın Poşetinde Tavuk Şiş


Eğer evde fırında tavuk şiş yapmak isterseniz ve de tavuğun kuruyup sertleşmesini de istemiyorsanız bu tarif tam size göre. O kadar kolay ki hemen hazırlayabilirsiniz. Misafirleriniz geldiğinde pilavın yanına iki şiş koymak gayet şık bir görüntü olacaktır. Aslında ben de öyle yaptım fakat fotoğrafını çekemeden bitti.

Malzemeler
1/2 Kg Tavuk GöğüsEti
2 Adet Kırmızı Biber
1 Adet Soğan (Evde arpacık soğan olmadığı için büyük soğanı dörde bölüp kullandım

Tavuk etini soslamak için :
1 Çorba Kaşığı Salça
2 Çorba Kaşığı Yoğurt
1 Çorba Kaşığı Zeytinyağ
1 Yemek Kaşığı Soya Sosu (yoksa problem değil)
Kırmızı pul biber, kekik ve tuz


Sos için verdiğim malzemeyi karıştırdım ve tavukları büyük kuşbaşı şeklinde doğradım. Sosun içine tavuk parçalarını atıp bir saat kadar buzdolabında dinlendirdim. Kırmızı biberi şişe takılacak kareler şeklinde doğradım. Soğanı dörde böldüm ve katlarına ayırdım. Normalde bu tarife domates eklerdim ancak mevsiminde olmayınca domatesin tadını sevmiyorum. Şişlere bir tavuk parçası, bir soğan, bir tavuk parçası, bir biber şeklinde dizdim. Bu şişleri fırın poşetine düzgünce yerleştirdim . Poşeti bağlayıp üstünde bir kaç tane delik açtımve fırında 180 derecede nar gibi kızarana kadar pişirdim. Güzel yanı tavuk gayet yumuşak oluyor ve suyunu kaybetmiyor.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar