Dukan Ekmek 1

   
Bir süredir Dukan diyeti uyguluyorum ve bu diyetin doktor kontrolünde ve Dukan kitabındaki aşamalara bağlı kalınarak yapıldığı takdirde kilo verdirdiğine harika bir örnek olabilirim. Sıkı durun kitaptaki diyet programına bağlı kaldığınız takdirde haftada ortalama 1-1.5kg arası kilo veriyorsunuz. Bu diyetin kendine özgü bir yemek programı var. Sizin için alternatif dukan yemekleri paylaşacağım.

Dukan diyetinin olmazsa olmazlarının başında gelen yulaf kepeği ile yapılan ekmek biraz da olsa el alışkanlığı ve tecrübe istesede kıvam için tarif bire bir uygulandığı zaman eminim kesin sonuç verecektir. 
Malzemeler
6 yemek kaşığı yulaf kepeği karışımı
5 yemek kaşığı yağsız süt tozu
2 adet yumurta
3 yemek kaşığı yağsız lor peyniri
1 çay kaşığı karbonat
Yarım paket kabartma tozu
Yarım çay kaşığı tuz
Bir tutam kıyılmış dereotu
1 çay kaşığı Çörek otu
Yarım çay bardağı süt
Yapılışı
Yaparken hiç bir zahmet uğraş göstermeden hepsini karıştırma kabına ekleyip yarım çay bardağı süt ekleyerek mikserle 1 - 2 dakika çırptım. 
2 damla zeytin yağını  kağıt peçeteye damlattım ve kalıbımı o peçete ile yağladım.
Hamuru kalıba döktükten sonra kalıbı bezserdiğim tezgaha hafifçe vurarar içinde hava kabarcığı kalmamasını ve eşit yayılmasını sağladım. Üstine 1 çay kaşığı Çörek otunu serptim
170C önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirdim. 

Afiyet olsun sağlıklı günlerde eksi olsun bol bol :)


Popüler Yayınlar