Karnıbahar Mücveri


Karnabahar kızartmasına bir alternatif olarak mücverini yaptım. Yumuşacık lezzetli oldu. Ayrıca korktuğum gibi yağ çekmedi.

Malzemeler
500 gr Karnabahar
1 Adet Yumurta
4 Çorba Kaşığı Un
1 Adet Soğan
1 Çay Kaşığı Kabartma Tozu
Varsa kalan beyaz peynir (bir çay bardağı kadar)
Bir avuç kadar maydanoz
Üstü için
Bir kase Yoğurt ve 2 diş sarımsak

Karnabaharı yıkayıp bir tencereye koyun üstüne de 1 su bardağı kadar sıcak su ekleyip haşlayın. Karnabahar su çekmediği için 1 bardak su yeterli gelecektir. Bu arada rondoya önce soğanı, maydanozu , beyaz peyniri
ekleyip bir güzel doğrayın. Ben sonra haşlanmış karnabaharı, unu, yumurtayı ve kabartma tozunu da rondoya attım. Böylece cıvık bir karışım hazırladım. Tavada kızgın yağa birer kaşık bu karnabahar karışımından dökerek pişirdim. Havlu kağıt serdiğim tabağa koydum böylece fazla yağını da çekmiş oldu.
Sarımsaklı yoğurt eşliğinde de servis ettim.

Afiyet olsun







Popüler Yayınlar