Fransız Usulü Soğan Çorbası


Bir Fransız lokantasında içtiğim bu çorbayı evde yapabilir miyim diye düşünüp kolları sıvadım. Aslında hiçte o kadar zor olmadığını farkettim. Sıcak sıcak nasıl güzel bir çorba kesinlikle sizinle paylaşmalıyım dedim. Adından da belli olduğu üzere ana malzemesi soğan olan bir çorbanın bağışıklık sisteminizi güçlendireceğini düşünüyorum.

Malzemeler (4 Kişilik)
4 Küçük Kuru Soğan
4 Su Bardağı Et Suyu
1 Çorba Kaşığı Un
1 Silme Tatlı Kaşığı Şeker
Tuz

Yapılışı
Soğanları ince ince yarım ay şeklinde kıyalım bir de ortadan ikiye bölelim ki çok da büyük olmasınlar. Sonra tenceremize sıvı yağ alıp soğanları ekledim. Soğanları karıştıra karıştıra ama yakmadan kavurdum.  Üstüne şekeri ilave ettim kavurmaya devam ettim. Siz karıştırdığınız sürece soğan yanmaz aksine karamelize olur. Rengi asla siyah değil güzel bir kahverengini alır almaz unu ilave ettim. Unla biraz daha kavurdum bu süreç yaklaşık bir 15 dk kadar sürüyor. Sonra üstüne et suyu ve tuzunu ekledim. Et suyu ile kaynamaya bıraktım. Rengi tatlı bir kahve ve çorba kıvamını aldı(yaklaşık bir 5-8 dk arasında). Diğer tarafta dilimlenmiş ekmeklerin üzerine kaşar peyniri dilimleyip fırında kızarttım. Ekmeklerde nar gibi kızarınca çorba koyduğum kaselerin üstüne birer dilim yerleştirdim. Bu kadar basit ve leziz bir çorba. İnternette bir çok farklı tarif var ancak bu benim yakaladığım gerçeğine en yakın tat oldu. Bazıları et suyu yerine et bulyon kullanmışlar ben denemedim ama siz deneyip bana görüşlerinizi yazabilirsiniz.
Afiyet olsun.




Popüler Yayınlar