Çilekli Kek


Kışa yaz tarifi veriyorum ama inanın bu kek öyle güzel oldu ki bayılacaksınız. Ben çilek marmeladı ile yaptım siz evdeki diğer marmelatlarla da bu keki yapabilirsiniz. Size mutfağı saracak vanilya ve çilek kokusu ile baharı anımsatacak.

Malzemeler (25x25cm kare borcam için)

2 Adet Yumurta
2 Su Bardağı Un
1 Su Bardağı Şeker
1 Su Bardağı Süt
1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ
4 Çorba Kaşığı Çilek Marmeladı (Ben kendim yaptım)
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
2 -3 Damla Limon

Üstü için
1 Paket Krem Şanti
1 Bardak Süt
100 Gr Labne Peyniri

Mikser yardımıyla yumurtaları şeker ile iyice çırpıp krema kıvamına getirdim. İçine süt, zeytinyağ, limon suyu ve çilek marmeladını ekleyip çırpmaya devam ettim. Sıvı krema haline gelen karışıma unu, kabartma tozu ve vanilyayı ekledim ve bu kez bir kaşıkla karıştırdım. Yağlı kağıt serdiğim borcam kabın içine kek karışımını döktüm ve 170 derece de ilk 20 dk hiç kapağını açmadan pişirdim. Sonra kürdan ile pişip pişmediğini kontrol ettim. Kek pişince soğumaya bırakıp kremasını hazırladım. Krem şantiyi paketteki tarife göre hazırlayıp içine labne peynirini kattım. Kıvamı yoğun bir krema oldu. . Soğuyan kekin üstüne döküp bir bıçak yardımıyla düzleştirdim. Buzdolabında bir gece (en azından iki saat) dinlendirdikten sonra kareler halinde kestim ve her karenin üstüne marmelat damlatıp şekil verdim.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar