Starbuck Chai Tea Latte ya da Baharatlı Çay


Bu soğuk kış günlerinde içinizi salep kadar ısıtabilecek, nefis bir tadı olan bir çay tarifi ile karşınızdayım. İlk önce çayın tarifimi olur demeyelim çünkü bu çayın içine katılan baharatlar nedeniyle aroması gerçekten farklı. Çay bambaşka bir içecek haline dönüşüyor. Ben önce Starbucks'da içmiştim ancak tadı güzel ama benim için fazla şekerli idi. O yüzden ben bu tarifimi kendi damak tadıma göre hazırladım. Siz kendinize göre şeker ekleyebilirsiniz.

Tarif 2 kişilik
Demlenmiş taze çay veya bir poşet siyah çay
2 Bardak Süt (Ben light süt kullanıyorum) Süt miktarını demleme çaykullanacaksanız azaltıp üstünü tamamlayabilrisiniz.
3 - 4 Adet Karanfil
1 Tatlı Kaşığı Tarçın (Çubuk tarçınınız varsa o tercih sebebidir)
1 Tatlı Kaşığı (Silme) Rendelenmiş Zencefil
3 - 4 Adet Kakule Çekirdeğinin ezebildiğim kadar ezdim
1 Poşet Vanilya (Vanilya esansınız varsa tercih sebebidir)
2 Tatlı Kaşığı Bal

Öncelikle bitki çayı demlediğiniz bir demlik varsa ona yapmanızı öneririm ama yoksa süzgeci olan bir demlikte kullanabilirsiniz. Sütü kaynatıp bütün bu baharatları çay poşeti (yoksa demlediğiniz çaydan 1/2 su bardağı kadar) ile birlikte demliğin içine atın 5 dk kadar demlensin. Zaten ilk önce kokusuyla sizi büyüleceyeğini söyleyebilirim. Tarifdeki ölçüyü kişi sayısına göre değiştirebilirsiniz ya da sütü daha fazla koyabilirsiniz tercih tamamen sizin.
Afiyet olsun.




Popüler Yayınlar