Soslu Köfte


Bu öyle güzel bir tarif ki soslu köfte olarak versem de kendisi kebap sınıfına girmeye aday bir yemektir. Hele biberlerden biri acı ise ve yanında da yoğurt varsa söyleyim ağız sulandıracak bir tarif.

Köfte Malzemesi
500 Gr Dana Kıyma (ben her zaman yağsız alırım) 
1 Adet Soğan
2 Dilim Ekmek
1 Adet Yumurta
1/2 Çay Bardağı Süt
1 Silme Tatlı Kaşığı Yenibahar
1 Silme Tatlı Kaşığı Kimyon
1 Çay Kaşığı Karabiber
1 Diş Sarımsak
Tuz

Sos Malzemesi
200 Gr Sivri Biber,
4 Adet Domates
2-3 Diş Sarımsak
2 Kaşık Sirke
1 Tane Kesme Şeker
Tuz ve karabiber
Üstüne bir avuç kadar maydanoz

Yapılış:

Önce köfteleri hazırlayalım. Benim kolayıma gittiği için kıyma hariç bütün malzemeyi rondoya atıyorum en son kıymayı ekleyip bir güzel yoğuruyorum. Sonra cevizden biraz küçük toplar yapıp kızgın yağda onları pişiriyorum. Bu arada varsa güveç tencereniz sonuç mükemmel yoksa başka bir tencerede az biz sıvı yağda ikiye üçe böldüğünüz biberleri az kızartın. Üstüne kabuğunu soyup doğradığınız domatesleri ekleyin ve sarımsağı da incecik kıyıp içine atın. Sonra da sirkeyi , şekeri ve tuzu ekleyin. Bu karışım kaynamaya başlayıp sirke kokusu gidince içine kızarttığınız köfteleri ekleyin. Köfteler az sosu içine çekinceye kadar kaynatın. En son karabiber ekleyip ocağın altını kapatın. Tabağa alınca üstüne maydanoz serpin ve servis edin.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar