Pırasalı Mısır Unu Keki



Bu kez tarif karadenize ait. Aslında "çorok" adı ile bilinen mısır ekmeğinden esinlenilerek yaptım. Nefis bir şey ortaya çıktı. İçindekinin pırasa olduğunu siz söyleyinceye kadar kimse anlayacağını da sanmıyorum. Hem besleyici hemde kolay bir tarif. Ben içine koyduğum yağ oranını azalttım ama siz 1 su bardağı kullansanız da olur.

Malzemeler:

1/2 Kg Pırasa (3 Tane kadar)
2 Su Bardağı Mısır Unu
2 Adet Yumurta
1 Su Bardağı Sıvı Yağ (Ben yarın bardak kullandım)
1 Su Bardaği Süt
1 Su Bardağı Un
1 Adet Kabartma Tozu
Tuz, pul biber isterseniz üstüne çörek otu, susam

Pırasaları temizleyip yıkayıp ince ince kıydım. Yağın yarısını tavaya döküp pırasayı bir güzel kavurdum. Ocağın altını kapatıp mısır ununu ekledim Mısır ununu pırasa ile karıştırıp ılımasını bekledim. Bu arada başka bir kapta yumurtaları çırptım ve içine sıra ile kalan sıvı yağı, sütü, un ve kabartma tozunu ekledim. Sonra bu karşımı tavadaki mısır unlu pırasanın üstüne döküp karıştırdım ve yağlı kağıt serdiğim borcam kabın içerisine döktüm. Üstüne çörek otu serpip fırına verdim. 170 Derecede 25 dk pişirdim. Siz yine de arada fırını kontrol edin derim.
Nefis bir tuzlu kekimiz hazırdır efendim
Afiyet olsun.

Popüler Yayınlar