Sucuklu Omlet




Bu gün güne bir kahvaltı tarifi ile başlayalım. Omletimiz bir yumurta güzellemesidir. Otellerde kahvaltıda aşçının tavayı sallayıp omleti katlamasına hayran olmuşumdur ama daha o günlere ulaşmama çok var. 

Gelelim Tarife
Kişi sayısına göre yumurta 
İçi için:
Zevkinize göre ben burada sucuk kırmızı biber yeşil biber ve kaşar ve beyaz peynir kullandım.
Sıvı Yağ, Tuz ve Kekik
Yumurtaları çırpıp hazırlıyoruz
Önce tavada ben sucukları biberler ile yağsız olarak soteleyip kenara bir tabağın içine alıyorum. Sonra teflon tavaya sıvı yağ döküp kızdırıyorum. Burada garantili sonuç için püf nokta yağın kızgın olması. Eğer kişi sayısına göre ayrı ayrı yumurtayı kırıp çırptıysanız ne ala. Yoksa kırıp çırptığınız yumurtalardan yarım kepçe kadar alıp tavaya döküp yumurtayı hemen tavada çeviriyoruz ki bütüne yayılsın. Sonra içi için hazırladığınız peynirleri ve sotelediğiniz biber sucuk karışımını yumurtanın yarısının üstüne dökün. Hiç vaki kaybetmeden el becerinin gelişkinse tavayı sallayarak, yok benim gibi ne olmaz ne olmaz diyorsanız bir spatula yardımıyla diğer tarafı iç malzemenin üstüne katlayın.
Bir dakikaya kalmaz işte omlet hazır. Tabağa kaydırıp üstüne kekikle süsleyin.

Afiyet olsun

Popüler Yayınlar