Maydanoz Mücveri




Maydanozu mücver içinde hep yardımcı rollerde kullanırken bu kez başrole aldım. Pazar günü tv izlerken Mehmet Yaşin İstanbul'da bir lokanta sahibine en çok tutulan yemeğini sordu. O da maydanoz mücveri dedi ve kısaca anlattı. Üstüne de maydanoz mücverini ana yemek olarak sununca insanlar çok şaşırıyorlar dedi. Ben de aynı şekilde ne alaka diye düşündüm. Unuttum gitti. Taa ki evde mücver yapıyım diye mutfağa giripte koca bir demet maydanozu dolapta görünceye kadar. Sonuç böyle güzel bir mücver olmaz diyorum. Sebze yemeği seven herkesin bayılarak yiyeceği bir tarif çıktı ortaya.

Malzemeler:
1 Demet Maydanoz
1/2 Demet Dereotu
3 Dal Yeşil Soğan
1 Adet Kabak
2/3 Su Bardağı Un
1 Adet Kabartma Tozu
3 Adet Yumurta
100 gr Kadar Beyaz Peynir 
3 Çorba Kaşığı Sıvı Yağ
Tuz ve karabiber
Üstüne Yoğurt ve Tereyağında pul biber, salça ve nane yaptım

Bu malzemeleri ben 20x20 borcamda fırında yaptım siz biraz daha büyük bir borcam da kullanabilirsiniz
Yeşillikleri önceden yıkayıp suyunu süzdürürseniz işiniz daha kolay. Önce dereotu, maydanoz ve soğanı ince ince kıyalım. Kabağı rendeleyelim. Ben kabağın biraz suyunu sıktım. Çatalla ezdiğim peyniri yumurta ile çırptım. Unu ve kabartma tozunu ekledim. Sonra bu rendelediğim kabak ve yeşillikleri içine kattım.Sıvı yağı ekledim. Bütün bu malzemeyi karıştırdıktan sonra yağlı kağıt serdiğim borcama döktüm. Fırında bir 20 dk kadar 170 derecede pişirdim. Kontrol edip bir 10 dk daha pişirdim. Fırından çıkarttıktan sonra üstüne yoğurt ve tereyağında şöööyle bir salladığınız salça ve naneyi eklerseniz sonuç mükemmel. 
Afiyet olsun.

Popüler Yayınlar