Kakaolu Baton Kek


    Bir gün internet başında pasta börekler araştırırken 120 dereceli fırın ısısında kek yapıldığını okudum çok ağır olmazmı içi mukakkak daha güzel pişecektir şu bu derken kalk dedim kendime dene bakalım ne çıkacak fırından baton kalıp kullandım ne de olsa az malzeme kullanılıyor diyerekten çıktım yola sonuç inanılmaz lezzetliydi resmen pamuk misali altı üstü içi bildiğimiz hazır kek kıvamında yumuşacıktı evet dedim keklerim artık 120 derecede pişecektir bundan sonra.
İşte tarif buyrun:)
Malzemeler
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağından 1 parmak daha eksik ( 4/3 ) süt 
Aynı şekilde 1 su bardağının 4/3 sıvı yağ
2 su bardağı un
2 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Hazırlanışı
Yumurta ve şeker 2-3 dakika boyunca çırpılır.
Süt ve yağ eklenip biraz daha çırpılır.
Un, kabartma tozu,vanilya ve kakao da eklenip çırpıldıktan sonra yağlanmış baton kalıpta 120 dereceli önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30-35 dakika boyunca fırın kapağı açılmadan pişirilir.
Kürdan testini de atlattıktan sonra pamuk gibi kekimiz hazır.Üzerine hazır çikolata soslarından kullandım arzu ederseniz sonuç mükemmel...
AFİYET OLSUN...

Popüler Yayınlar