Kahvaltılık Sos



İnternette lutenitsa - göçmen sosu olarak tarif aratırsanız karşınıza bir çok tarif çıkacaktır. Ben de öyle yaptım. Yaptım ama sonra tarife kendi eklemelerimle muhteşem bir kahvaltılık hatta mezeye dönüştü diyebilirim. Kesinlikle denemelisiniz.

Lutenitsa Sosu Malzemeleri :
sosu biraz fazla yaptım ve kavanozlara doldurup dolaba kaldırdım benim tarifim ile 4 kavanoz sos çıkıyor.

1 Kg Patlıcan
1 Kg Kırmızı Biber
1/2 Kg Havuç
2 Kg Domates
2 Diş Sarımsak
2 Yemek Kaşığı Sirke
Tuz, 1 Adet Kesme Şeker
Önce sosun yapımını anlatayım. Patlıcan ve biberi közleyip kabuklarını soydum. Havucu haşladım. sonra patlıcan, biber ve havucu blenderda iyice karıştırdım. Domatesin kabuklarını soyup küp küp doğradım ve sarımsağı da bir güzel kıydım. Az bir yağ koyduğum tencereye bütün bu malzemeleri, üstüne de sirkeyi koyup kaynattım. Sirkenin kokusu çıkıncaya kadar kaynattım. sonra sıcak sıcak kavanozlara koyup kavanozları sıkıca kapatıp ters çevirdim. Böylece ileriki tarihlerde kullanmak üzere sosumuz hazır oldu.

Sosa yapılacak güzel dokunuşlar
Ceviz,
Kekik,
Nane,
Sızma Zeytinyağ

Kullanmak istediğinizde kavanozu açıp irice kıydığınız ceviz, kekik, nane ile karıştırın üstüne de zeytinyağ gezdirdiniz mi bu muhteşem bir sosa dönüşüyor. İşte burada mmmm harika olmuş nidalarına hazır olun.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar