Dereotlu Poğaça




Bu poğaçaları kesinlikle diyet yapanlara önermiyorum Çünkü insanın yedikçe daha çok yiyesi geliyor. Tarifini olsadayesek sitesinden aldım. 
Malzemeler:

125 Gr Tereyağ
1 Çay Bardağı Zeytinyağ
2 Adet Yumurta (Birinin sarısı üstüne sürülecek
1/2  Bardak Yoğurt
2 Çorba Kaşığı Sirke
Bir Avuç Kadar Dereotu
100 Gr Kadar Beyaz Peynir
1 Tatlı Kaşığı Şeker
1 Tatlı Kaşığı Tuz
1 Adet Kabartma Tozu
4 Su Bardağı Kadar Un (Benim bardaklarım ufak siz kendinize göre ayalayın)

Oda sıcaklığındaki tereyağını yumurtalar ile çırpın. Üstüne zeytinyağ,yoğurt, tuz ve şekeri ekleyin ve çırpmaya devam edin. Son olarak unu kontrollü olarak kabarma tozu ile birlikte katın. Ele yapışsa da kolay ayrılan bir hamur oluyor. Önce mikser ile başladım ama unu ekledikten sonra elimle yoğurdum. En son dereotun ekledim. aslında bu hali ile bile nefis bir poğaça ama siz isterseniz içine peynir veya zeytin koyarak (Ben peynir koydum) yapabilirsiniz. Cevizden biraz küçük aldım yuvarladım içine peynir koyup tekrar yuvarladım. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim. Üstüne yumurta sürüp fırına verdim. 170 derece de bir 15 dakika içinde pişti. Hem çok kolay hem de çok kısa bir sürede yapılan bir tarif. kesinlikle öneririm.
Afiyet olsun



Popüler Yayınlar