Çikolatalı Çubuk Kurabiye

Kıtır kıtır çikolatalı çubuklar nefisti nefissss...
Çocuklarım bayıldılar tadına, seviyorum ben ya marketlerin inadına her şeyi kendim yapıp yedirmeye :) 
Haydi bayanlar çayın yanına çikolatalı çubuklar yapmaya gidiyoruz:)
İşte tarif...

Malzemeler
100 gram tereyağ
1 adet yumurta
1,5 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı rondo dan çekilmiş fındık içi
2 çorba kaşığı kakao
2-2,5 su bardağı un
Yarım çay bardağı süt
Yarım çay kaşığı kabartma tozu

Üzeri için 
80 gram bitter çikolata (ben mari usulü eritilerek )

Yapımı
Oda ısısındaki tereyağını mikser ile 1 dakika çırpalım.
Pudra şekerini ilave edip 1 dakika daha çırpalım.
Yumurta ve sütü ilave edip çırpmaya devam edelim.
Un , kakao , kabartma tozu ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurmaya devam edelim.
Hamurun kıvamının olup olmadığını anlamak için şekil verelim eğer çatlıyorsa dağılıyorsa 1 çorba kaşığı daha süt ekleyip yoğuralım , eğer cıvıksa un ekleyip biraz daha yoğuralım.
2 su bardağı un dedim ama siz yinede kıvamını bu şekilde tutturana kadar kaşık ile un ilavesi yaparak ayarlayabilirsiniz.
En son fındık içinin yarısı da hamura ekleyip yoğuralım.
Hazır hale gelen hamurdan istediğiniz uzunlukta 1 parmaktan ince çubuklar yapıp yağlı kağıt serili tepsiye dizelim.
180 dereceli önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirelim.
Kurabiyelerimiz soğuyunca eritilmiş çikolataya batırıp üzerine ayırdığımız fındık içini serpelim.
İşte bu kadar :) 
AFİYET OLSUN...
Biz çok severek yedik sıra sizde:)


Popüler Yayınlar